Paul, jag skulle gärna vilja att du läser mitt inlägg och att du verkligen läser det som står där.
Väldigt synd att du inte känner mig på riktigt. Du skulle faktiskt aldrig ha skrivit det du har skrivit nyss.
Paul, mitt inlägg handlade faktiskt bara om regionalism som finns i alla länder på hela jorden.
dePaul; sa:
Min mormor var tyska (från Dresden) och min morfar var också till hälften tysk. Resten av min släkt kommer från vad som på den tiden hette Sudetenland. Börjar du skönja åt vilket håll jag siktar?
Nej, faktiskt inte. Bara att du egentligen borde känna till historien, människorna och mentaliteterna ännu bättre än någon annan. Men det verkar du tyvärr inte göra.
dePaul; sa:
Att spela herrefolk verkade ligga i hela den tyska befolkningens gener,
Paul, menar du verkligen det?
Jag frågar dig än en gång om du verkligen har läst mitt inlägg?!
dePaul; sa:
När du börjar differentiera dig från dina germanska likar så är du bara löjlig. Det skiljer på ganska lite i den tyska mentaliteten pga geografiskt läge.
Där måste du ha missförstått mig totalt, Paul. Jag differentierar mig inte
från någon eller något. Jag skrev att det är viktigt att differentiera, dvs att nyancera, att ha en nyancerad syn på saker och ting.
Det gör tyvärr inte du med ditt herrefolk-snack som är absolut förolämpande! Kan du förklara hur det går ihop för dig?!
dePaul; sa:
Jag har mött samma typ av högljudda, skrävlande och arroganta tyskar allt från Bayern till Mecklenburg. Och på den här punkten vill jag verkligen vara eftertrycklig. Inte någonstans i hela världen (och jag har rest mycket) har jag mött samma mentalitet.
Paul, någonting är helt fel. Du bemöter mitt inlägg med ett grovt förolämpande svar. Eftersom du verkar ha en totalt ensidigt förtutfattad mening som inte tillåter att uppfatta verkligheten. Det verkar som om du skriver om en helt annan person än mig och om ett helt annat bettende än mitt och om ett helt annat inlägg an mitt.
Har du haft samma attityd när du reste genom Tyskland?
Paul, varför vrider du orden i munnen på mig? Varför gör du det? Svara, tack!
Har du läst andra inlägg av mig?
dePaul; sa:
Nu har jag kanske satt igång något här men jag kan tyvärr inte låta bli. Ditt sätt att se på andra är typiskt ett sådant som har lett till ett antal storkrig i Europa, de flesta initierade av någon av de enskilda provinser som vi idag kallar Tyskland.
Det är mer än löjligt.
Har du läst hur jag ser på krig, militarism och liknande? Har du överhuvudtaget läst något annat av mig?
Hur är det möjligt att man om och om igen kastas tillbaka på herrefolket och krigs-retoriken så snart man skriver sådant som jag har skrivit?
Jag försöker fortfarande att förstå dina grova förolämpningar. Tyvärr har jag ingenstans kunnat upptäcka ett litet tecken på ironi.
Paul, jag är oroad över din attityd.