Terra Nova Laser Competition

Jag har inte fått nå't svar angående färgerna men vad gäller fraktavgifterna från Winwood Outdoor så ser det ut såhär:

1 tält: GBP 10
2-x tält: GBP 25

Jag vet inte vad 'x' är men det är minst 5 tält iallafall.
Hursomhelst så innebär det att det inte blir några samordningsvinster om man beställer färre än tre tält och om man beställer 3 tält så bör man nog bo ganska nära varandra för att det ska vara värt det.
För ett (rött) tält inkl. frakt landar man på GBP 207,10.

TNL vattentätt?

Bra pris tycker jag! (men helst grönt..)

En annan sak: jag kollade på winwoods hemsida och såg i beskrivningen av TNL comp:

"When used with the complementary waterproof hood the Laser Competition is guaranteed waterproof"

Är det inte vattentätt utan en extra duk?

Jag har fått klartecken av Springfield att det finns både gröna och röda tält inne. Våra priser är dock 75 kr högre inkl frakt, dvs 215 pund inkl frakt. Jag tänkte beställa med min polare på fredag. Är ni andra intresserade? Jag behöver 5 för att vi ska få det priset (dvs 3 till).

// Jocke

Jag fick precis svar från Winwood Outdoor. Tydligen så ser det ganska mörkt ut beträffande leveranser av gröna Laser Competition under 2009 så ni som absolut vill ha grönt ska nog inte fundera alltför länge...

För min del så är det dock billigast och ffa. enklast att beställa ett tält från Winwood Outdoor. Jag beställer gärna fler men det krävs ju fler aspiranter på rött för att det ska löna sig.

Bra pris tycker jag! (men helst grönt..)

En annan sak: jag kollade på winwoods hemsida och såg i beskrivningen av TNL comp:

"When used with the complementary waterproof hood the Laser Competition is guaranteed waterproof"

Är det inte vattentätt utan en extra duk?

Det som menas är den tunna svarta remsan över tältpinnekanalen, det är också i denna "duk" som du fäster stormlinorna.

Jag ser det inte som ett komplement utan som en del av tältet (jag har den alltid fastknuten på tältet), men då kan man inte skryta med en vikt på 860g utan då blir det ca 1000g (inkl allt)

Mitt TN i Tarfalla

Ni som är intresserade av beställning från Springfield kontaktar mig senast idag per mejl. Mejlar mig gör man via min presentation.

Hojt!

// Jocke

Jag kommer att göra min beställning i slutet av nästa vecka. Om inte minst 2 personer vill haka på så blir det bäst att beställa själv.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg