Jag har sytt ett lätt tält i Cuben och använt det på en vandring i Padjelanta. Det finns en beskrivning av det hela här på Fjäderlätt.
Jörgen
Jörgen
Vad har du för tarptält? Jag kan hålla med om att det kan vara ett problem. Om tältet är tillräckligt stort så man inte kommer åt väggarna tycker jag dock att problemet är hanterbart. En sak som kan underlätta är att fixa till så bra ventilation som möjligt. Öppna dörrar så mycket det går och se till att det finns korsdrag. Om det blåser mycket så blir det mindre kondens, så då behöver man inte öppna upp lika mycket.Hej intressant med detta material, har själv testat tarptent under en sen höstvandring dock med stora problem ang.fukt, fukt och åter fukt på enkeldukens insida. Hur klarar du detta?
Hej intressant med detta material, har själv testat tarptent under en sen höstvandring dock med stora problem ang.fukt, fukt och åter fukt på enkeldukens insida. Hur klarar du detta?
på mitt tält vänder jag stavarna med spetsen ner, och stoppar in handtaget i en "ficka" uppe i nocken (precis som andersj). tycker det funkar bra... så slipper man göra hål i väven längst upp.
på mitt tält vänder jag stavarna med spetsen ner, och stoppar in handtaget i en "ficka" uppe i nocken (precis som andersj). tycker det funkar bra... så slipper man göra hål i väven längst upp.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Byxholkar i Cuben | Gör det själv | 4 | ||
Cuben/silnylon söm? | Gör det själv | 17 | ||
Vattentäta vantar Cuben 6 gram | Gör det själv | 14 | ||
Var få tag på Vinylon-fiber? | Gör det själv | 3 |