Re: Ny medlem i kåtaklubben?
Golv:
Det torde vara OK med en enkel pressenning men det blir inte lika myrtätt.
1. Beror på ditt användningsområde. Om du har små barn som vill vila mitt på dagen när det är varmt så är bra ventilation utan myggrisk guld värd. Men jag har inte någon erfarenhet av Arran så mer än så kan jag inte säga.
2. Myggor i stort sett inget problem. Myror kan vara det i t ex skärgården där det kan vara en del myror på de plättar som är lämpliga att få dit en kåta. Med innertält torde myrproblemet vara betydligt mindre
Thure
alven; sa:(Här gäller det att akta sig för särskrivningar...)
Funderar att för familjeändamål investera i en kåta... Det lär bli stl 5 och bp-duk, plus ett golv (kan man göra ett själv, tro?).
Ett par frågor har emellertid väckts av plånboken respektive familjemedlemmarna...
1. Det skiljer ju lite i design och pris på Arran och Varrie-modellerna. Är det en designskillnad som motiverar prisskillnaden? (Dvs hur viktig är ventilationen vid golvet? Möjligheten att reglera toppventilationen inifrån? och vad det nu mer är...)
2. Insekter och mygg -- är det ett reellt problem (dvs migrerande myrstammar som invaderar smörgåslådan) eller är det på nivån att man då och då "riskerar" att få bekanta sig med en av våra sex- eller åttabenade vänner?
[Ändrat av alven 2004-04-25 kl 13:04]
Golv:
Det torde vara OK med en enkel pressenning men det blir inte lika myrtätt.
1. Beror på ditt användningsområde. Om du har små barn som vill vila mitt på dagen när det är varmt så är bra ventilation utan myggrisk guld värd. Men jag har inte någon erfarenhet av Arran så mer än så kan jag inte säga.
2. Myggor i stort sett inget problem. Myror kan vara det i t ex skärgården där det kan vara en del myror på de plättar som är lämpliga att få dit en kåta. Med innertält torde myrproblemet vara betydligt mindre
Thure