@Mike: Tror du missförstod mig lite, själv säkrar jag, men om jag befinner mig på en transportsträcka WI2 med riktig smöris kanske jag sätter skruv med 10 meters mellanrum istället för 3.
Men kontentan är väl att all utrustning man sätter ska man kunna lita på, annars kan det väl va?
Om man nu inte kan lita till 100% (eller ens ibland 50%) på isen och placeringen som sådan, så är det väl inte för mkt begärt att utrustningen i sig ska vara foolproof. Annars blir det ju lite som att fortsätta använda en kil som 2 vajertrådar gått av på. Det håller NOG, men vem f** vill ha ett NOG med i ekvationen. Det är tillräckligt som det är ibland.
Men kontentan är väl att all utrustning man sätter ska man kunna lita på, annars kan det väl va?
Om man nu inte kan lita till 100% (eller ens ibland 50%) på isen och placeringen som sådan, så är det väl inte för mkt begärt att utrustningen i sig ska vara foolproof. Annars blir det ju lite som att fortsätta använda en kil som 2 vajertrådar gått av på. Det håller NOG, men vem f** vill ha ett NOG med i ekvationen. Det är tillräckligt som det är ibland.