Hej på er.
Utmanar forumets samlade kunskapsbank för att se om ni kan hjälpa mig hitta rätt jacka och byxor för friluftsliv i skogsmiljö.
Krav:
Det måste vara rejäla grejer som tål att användas. Jag ska kunna "krypa genom lera, över stock och sten, och springa genom eld".
Det ska vara bekväma kläder med rörelsefrihet.
Det får inte vara fodrade plagg. Det måste finnas utrymme underställ och värmeplagg.
Ska fungera vår-sommar-höst.
Önskemål:
Jacka - avtagbar huva.
Förstärkta axlar och armbågar.
Gärna gjord för att bära ryggsäck.
Reglerbara ventilationsöppningar armhålor/sidor.
Byxor - förstärkta knän, benslut och rumpa.
Gärna fickor för knäskydd.
Gärna gjorda för att bäras med hängslen.
Rymliga benfickor.
Reglerbara ventilationsöppningar på sidorna.
Övrigt:
Stretch-material är något jag inte riktigt har koll på. Om det håller lika bra som andra material så är jag ok med det men jag är lite skeptisk till att så skulle vara fallet.
Det värsta jag vet är att köpa dyra saker som går sönder snabbt. Betalar mer än gärna för kläder som håller håller 20 år och som går att laga. Älskar känslan av utrustning och kläder som fått vara med och fortfarande presterar år efter år.
Finns det sådana kläder? 😅
Utmanar forumets samlade kunskapsbank för att se om ni kan hjälpa mig hitta rätt jacka och byxor för friluftsliv i skogsmiljö.
Krav:
Det måste vara rejäla grejer som tål att användas. Jag ska kunna "krypa genom lera, över stock och sten, och springa genom eld".
Det ska vara bekväma kläder med rörelsefrihet.
Det får inte vara fodrade plagg. Det måste finnas utrymme underställ och värmeplagg.
Ska fungera vår-sommar-höst.
Önskemål:
Jacka - avtagbar huva.
Förstärkta axlar och armbågar.
Gärna gjord för att bära ryggsäck.
Reglerbara ventilationsöppningar armhålor/sidor.
Byxor - förstärkta knän, benslut och rumpa.
Gärna fickor för knäskydd.
Gärna gjorda för att bäras med hängslen.
Rymliga benfickor.
Reglerbara ventilationsöppningar på sidorna.
Övrigt:
Stretch-material är något jag inte riktigt har koll på. Om det håller lika bra som andra material så är jag ok med det men jag är lite skeptisk till att så skulle vara fallet.
Det värsta jag vet är att köpa dyra saker som går sönder snabbt. Betalar mer än gärna för kläder som håller håller 20 år och som går att laga. Älskar känslan av utrustning och kläder som fått vara med och fortfarande presterar år efter år.
Finns det sådana kläder? 😅