Jag har idag en Samsung Xcover 3 och är egentligen väldigt nöjd, förutom att den har för litet minne ( 8 GB).
Så, vad finns det för alternativ?
* Tålig och vattentät (IP67/68 räcker väl)
* En skärm som inte går sönder när man har tel i bakfickan.
* Tillräckligt med minne (32 eller 64 GB).
* Inga luckor utan vattentät ändå.
* Ladduttag helst i botten så man kan placera den enkelt i en hållare med laddning i bilen.
* Fysiska hem/bakåt/-knappar 3 stycken
* Kamera oviktigt
* Fysiskt skall den vara liten, Xcover är 4,5" skärm och helst inte större än det.
Telefonen används ibland i hantverkarbyxorna, ibland i bakfickan på "finbyxorna", i flytvästen när jag paddlar, i ryggsäcken när jag springer, och är främst en TELEFON.
Men man blir ju mer eller mindre tvingad att installera en massa appar för att klara sig i vardagen, så därför behöver en telefon ändå vara hygglig på detta.
Vet t.ex. att Xcover fått kritik för att vara långsam och det stämmer faktiskt, men känns inte som ett stort problem.
Har ni några bra förslag?
Så, vad finns det för alternativ?
* Tålig och vattentät (IP67/68 räcker väl)
* En skärm som inte går sönder när man har tel i bakfickan.
* Tillräckligt med minne (32 eller 64 GB).
* Inga luckor utan vattentät ändå.
* Ladduttag helst i botten så man kan placera den enkelt i en hållare med laddning i bilen.
* Fysiska hem/bakåt/-knappar 3 stycken
* Kamera oviktigt
* Fysiskt skall den vara liten, Xcover är 4,5" skärm och helst inte större än det.
Telefonen används ibland i hantverkarbyxorna, ibland i bakfickan på "finbyxorna", i flytvästen när jag paddlar, i ryggsäcken när jag springer, och är främst en TELEFON.
Men man blir ju mer eller mindre tvingad att installera en massa appar för att klara sig i vardagen, så därför behöver en telefon ändå vara hygglig på detta.
Vet t.ex. att Xcover fått kritik för att vara långsam och det stämmer faktiskt, men känns inte som ett stort problem.
Har ni några bra förslag?