Så länge tältet är nytt ska man försöka att ej ta i det mer än nödvändigt ev anv vantar om ej ren om händer eller mkt fet hud eller tex smörjt in fötter före tält nedtagning om man väntar på torkning och ej smutsa ner det geom att sätta upp det på sand osv så länge silicon imp är bra stor del av det ev mervärdet på HB och HS med några få till är att de inpregnerar flera tror 3 ggr på båda sidor men jfr andra märkes exp tält så är skillnaden mindre det de flesta inkl mig är att man jfr äpplen och påron när man tycker att det är stor skillnad i kvallitet med exp mod och SL serier och att tex MSR har lågpris varanter som tex Elexir mod och jfr man med tex Akto så får man ju då minst 2-2.5 st Elexir för samma pris.
Hur ett tält som är 22 år och ev mkt UV ljus i Alperna håller ihop? jag skulle köpt et HB tarra för några år sedan som anv på vintern i sol och det var mkt brandgult och började bli sprött troligen under 10 år ist för rött och gick i retur.
Hur ett tält som är 22 år och ev mkt UV ljus i Alperna håller ihop? jag skulle köpt et HB tarra för några år sedan som anv på vintern i sol och det var mkt brandgult och började bli sprött troligen under 10 år ist för rött och gick i retur.