Jag slängde iväg ett mejl till SJ när jag såg din fråga, för knappt 2½ dygn sedan, för att höra om tidtabellerna för juni är klara, men de har inte behagat svara ännu.Innebär det att restiden stlm-boden (eller annan ort där uppe för den delen) förblir oförändrad eller måste man plussa på lite i tid då?
Sedan Connex tog över har restiden förlängts något varje vår och höst. Jag tycker inte det borde gå att köra långsammare än de gör nu... Men man ska nog inte räkna med att bli positivt överraskad...
Ja jäklar vicket minne du har!Om jag inte minns fel var du i Grekland då
Jag brukar inte äta tågets mat, men brukar titta på den och har fått för mig kvaliten varierar mycket. Högsäsong=sämre mat. Lågsäsong=bättre mat. Hur det blir med SJ står skrivet i stjärnorna. Men man ska nog inte räkna med att bli positivt överraskad......inte kan det bli sämre än nu... det är praktiskt och teoretiskt omöjligt. Sommarens besök i "restaurang"vagnen var ett klart bottenmärke!!. Halvtinade inplastade smörgåsrullar till frukost och oinspirerande mickrad mat, som dessutom tog slut långt innan alla som ville äta fått något!