Ont i foten... ;-)
Mmm... man kan ju försiktigt undra, kanske några fick ont i foten, skulle gifta sig, eller så? ;-)
Viljan finns nog men tiden räcker nog inte till...
Vi fick faktiskt ett 20-tal återbud via mail, men-men vi hade ganska kul ändå, och det blev desto mer priser över til dem som kom
När jag satt där i lördags strax innan Vallerö, och igår utanför Svanesund på slutspurten, funderade jag lite rörigt och spretigt på att det här var ganska mycket slit det här med att tävla mot sig själv och sin egen tid från förra året... lite prestige på något sätt.
Att sedan andra höll på att paddla runt en i olika fart gjorde det ju inte lättare att köra sitt eget race i helt egen takt och att jag under tiden råkade paddla förbi några medtävlare får jag ge äran till min snabba båt, ett tips alltså - det är bara att köpa en sån
Att själva motorn har en inbyggd maxfart kan man ju försöka förtränga, eller försöka ändra på ;-)
Idag är allt plötsligt helt glömt och jag är redo för en ny omgång, en slags abstinens, har kroppen verkligen så dåligt minne eller är jag bara dum?
Jag funderar vidare lite mer nyktert nu dagen efter, kanske jag inte tog i tillräckligt mycket, kunde jag ha paddlat ännu fortare... de där två pauserna var dag... och på samma gång - är det viktigt överhuvudtaget?
Båten var slät som... undertill, men var sitsen verkligen optimal? Paddeldraget satt väl inte sådär perfekt precis, och kanske bättre att paddla mer med några likasinnade så att man kan hjälpa varandra att hålla fart, och kanske man skulle försöka...
Nu är jag ingen utpräglad tävlingsmänniska och paddling är bara en liten sysselsättning i det stora hela, en "lyxsysselsättning", jag hoppas alla förstår hur lyckligt lottade vi är...
Men appropå det som kan förbättras och underlättar... det är ju det som är utveckling, att kunna och vilja lära sig mer om... allt!
Hmmm, man blir visst aldrig färdig och klar med något, jag måste nog krypa till korset och testa årets och framtida lärdommar i nästa års upplaga... ,men vi får väl se på vilket sätt!
Anders