Re: Re: Re: Boktips!
Ah, vilket citat! Så pampigt, men så rätt!
Jobbigt med turistkänslan där.. det är ju lite av just det man vill slippa när man åker upp dit. Att bara få vara för sig själv vore kanon.
^_^; sa:Gyllengahm; sa:^_^; sa:Christoffer, det här boktipset går inte av för hackor!
Den finns säkert på bibblan. Jag köpte den på Abisko turiststation, efter att en riktig gammal vandringsräv (han var 70 och hade fjällvandrat i typ 50+ år) rekommenderat den. Där står om alla ställen du kan vandra, och han har till och med skrivit svårighetsgrad!
Men! Wow detta är ju optimalt! Den vandring ni tog (som jag just nu följer på hemsidan ....) var det en vandring ni fått tips om från boken?
Nej, vi fick tipset av MAJJEN här på Utsidan. Det bidde en låååång tråd av alltihop:
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=39285
Fördelen med att inte gå på Kungsleden var att vi slapp träffa folk. När vi väl gick på Kungsleden höll vi på att smälla av på grund av allt folk. Jag blev jättestressad, varför har de så bråttom? Hinner man verkligen se något när man springer i fjällen? Nej jag vill hellre gå i ödemarken, i min egen lugna takt.
"Hellre på fri fot i ödemarken att vandra, än sitta i en stol av guld, och få sin mat av andra."
Ah, vilket citat! Så pampigt, men så rätt!
Jobbigt med turistkänslan där.. det är ju lite av just det man vill slippa när man åker upp dit. Att bara få vara för sig själv vore kanon.