Att rita gräns med samma bruna färg som vägarna på kartan gör det svårtolkat. Att använda röd streckad linje (med liten skillnad i strecklängd) både för skåeleden och gräns för skyddsobjekt är dumt, stor risk för missförstånd.
Jag har alltid trott att fältets södra gräns gick precis norr om vägen ner till vandrarhemmet och att vandrarhemmet och parkeringen låg utanför fältet men så säger inte kartan enligt min tolkning. Innebär det att vandrarhemmet ibland hamnar innanför avlysningen? eller är den alltid utanför avlysing men står på mark som tilhör övningsfältet?
Jag trodde att staketet längs vägen ner till parkeringen vid vandrarhemmet var fältet södra gräns. Dumt nog går skåneleden in över staketet (=nor rom) på några ställen, bättre om den gått längs vägen ner ifall det är avlyst innanför staketet, men lätt att gå på vägen som alternativ som det är avlyst.
Står STF vandrarhem på övningsfältet, dvs kronans mark (frotverket för att vara specifika)? Eller är det STFs mark inne på övnindsfältet. Tufft att äga mark som kan bli avlyst så det är nog ?
/Patrik