Hoppas jag inte låter nedsättande men du (ni - TS) låter lite orutinerade vad gäller vandring. Och barn.
Träng inte in din bebis i en säck med dig. Ni båda kommer må dåligt av det och då kommer vandringen bli piss. Det finns bebissovsäckar av diverse märken.
Kolla dig runt i världen. Bebisar bärs på ryggen i en sele/sjal. Eller fram i sele/sjal så bebisen e vänd mot kroppen. Ergobaby har utmärkta selar för ändamålet, de har även tillbehör som regn- o täckskydd. Se till att ta ut bebisen från selen vid pauser så hen kan ligga o sprattla med benen o annat som dom gör.
Gå inte o tro att barn e sköra små saker som dör så fort dom e utanför lägenheten. Kolla på eskimåerna/inuiterna. Nakna bebisar till höger o vänster medan vuxna var klädda i päls. Man ser det tydligt i en "dokumentär" från 1918, Nanook of the North. Sök engelska wikipedia på Yaghan people, oxå nyttigt om folk i kallt klimat - dessa gick nakna större delen av året i ett klimat som i Gävle. Och nej, vi är inte som Yaghan eller eskimåerna, men det visar om en kunskap. Bebisar e redan skyddade med massa fett, så klär du på dom för mycket riskerar du att baka hen. En 5 månaders bebis "säger" dessutom till när nåt e fel.
Believe me, jag har erfarenhet när det kommer till vandring med barn . Jag hoppas ni får en kanonvandring.
Hehe. Jo väll, de säger inte alls när de är kalla. Bebisen faktiskt blir helt tyst när han är håll och sparad på energi. Och vår bebis var redan ganska kall flera gång när han sov, jag bara märker när kan känner på nacken och brösten, han säger ingenting och fortsätta att sova.
Sovsäck till den ålder finns inte heller . Det finns 2 i världen, en Morrison som vi tänkte att köpa, men den är från 6 mån och sovsäckens designer sade att inte använda den tidigare... Jag vett han måste säger detta, men jag vågar inte heller med sådant råd. En annan som finns är inte tillräckligt varm.
Bära jag vett hur, jag bär honom varje dag, hela tiden. Jag bär på magen och inne i bärjacka.