Hej. Mina barn har mycket ofta (nästan alltid) sovit utomhus i vagnen när de var små, under promenad eller utanför köksfönstret. Dottern är född i september och sov ute sin första vinter (sonen född i juli men sov ute även han). Sov med de i tält när de var halvåret gamla ungefär. Senare sov de även ute i vagn på dagis, de hade nedre temperaturgräns -15grader har jag för mig. Förra vintern sov vi i tält på tomten, då var det -22grader. Som små sov de i vagnens åkpåse, vid året i sovsäck. Dottern gillade inte riktigt sovsäck när hon var två så då satte vi på overall och så ner med benen i sovsäcken, det var armarna hon absolut ville kunna vifta med... Om man har vikt-/packmöjligheten kanske man kan kanske bära med en mjuklift och lägga det lilla barnet i, om man är orolig att det ska "rulla omkring" i tältet. Det borde skydda mot ev drag. Min erfarenhet av sovande barn i vagn/sovsäck är snarast att de blir för varma. Och att de i bärsele/bärstol blir allt för kalla om händer och fötter. Jag snodde makens tjockjacka och drog runt oss båda när jag bar barnen fram i bärsele. Blev det för varmt så drog jag ur mina ärmar och knöt den runt bröstet/magen så att barnets händer och fötter var inne i jackan. Och så klart en öppnad dragkedja fram så att man ser barnet och det kan andas bra...
Typ sådan här:
https://www.pricerunner.se/cl/689/Barnvagnstillbehoer?attr_59732708=59732714