En mycket fin kniv Frida. Du kan vara stolt över din farfars arbete! Jag förstår att du är försiktig med den^_^; sa:Så här ser den ut, och enligt min våg väger den 175 gram (mindre än jag trodde)
~Paul~
En mycket fin kniv Frida. Du kan vara stolt över din farfars arbete! Jag förstår att du är försiktig med den^_^; sa:Så här ser den ut, och enligt min våg väger den 175 gram (mindre än jag trodde)
En fin liten kniv Thure. Men jag tror att många skulle säga att de saknar konservburksöppnaren. Det är trots allt så att många av oss tar med oss en och annan burk ut i naturenthureb; sa:Skulle föreslå att du satsar på Victorinox Rambler a 30 gram + din farfars samekniv.
Thure
dePaul; sa:Men jag tror att många skulle säga att de saknar konservburksöppnaren. Det är trots allt så att många av oss tar med oss en och annan burk ut i naturen
~Paul~
Det var inte riktigt så jag menade Thure. Det är inte fråga om att släpa med sig högvis med konserver.thureb; sa:Många resonerar kanske som jag. Antingen vandring eller liknande och inga burkar pga vikthänsyn eller paddling pulka etc då både burkar och en rejälare verktygsuppsättning kan följa med.
Thure
Puttri; sa:Vad kan man göra med en sax, av den kalibern som finns på dessa knivar som du inte kan göra med en kniv? Lika så, vad kan man egentligen annvända den lilla sågen till? Jag har en fällkniven U2 som jag är fantastiskt nöjd med, har aldrig ens funderat på att köpa en "swiss army knife", men den kanske kan vara oumbrlig ibland, upplys mig gärna om det i så fall! (obs är inte ironisk!)
Du har missat den viktigaste uppgiften som korkskruven har. Nämligen att husera den lilla skruvmejseln som åtminstone jag tycker är ytterst användbar.bananmannen; sa:Det finns faktiskt inger jag aldrig använt på den kniven. Jo föresten, korkskruven, men jag är ju ingen vindrickare.
Nja, en Outrider är inte den billigaste Vicen. Addnature tar 449:- kronor exkl. frakt. Ganska mycket för en Victorinox, tycker jag.^_^; sa:Om jag vill spara vikt och vill slippa vara lika rädd om grejjorna så skaffar jag en Victorinox Outrider. Den kan jag ju tappa bort utan att behöva bli ledsen.
vad jag skär jag med den liksom? Jo torkat renkött och...