Svenska arméns 50L (Haglöfs) ryggsäck?

Har mätt höjden på 35an och 70ans ram tidigare med en arbetskamrat:
35: 595mm
70: 630mm

Mina 35L,K-ramar är 580 mm höga (320 mm breda), men det varierade nog en aning beroende på leverantör och revision.

70L,K 630 mm hög (som din alltså) och 360 mm bred.

FMV anger storleken på 35L,K-ramen (M7085-014128) till 320 x 570 mm i sin materielkatalog.

Mats
 
Så här ser den ut. Infästningen sker med de två remmarna på första bilden.

Mats

Tack, verkligen, Mats! Men den där starka blåa färgen skär sig för mycket haha! Vill ha det mörkt, grönt, kamouflerat fint i skogen. Jag ska ta och hitta en Alice ryggsäck kidney belt för ett bra pris. Underligt att det inte finns någon bra svensk militärekvivalent.

W.
 
Tack, verkligen, Mats! Men den där starka blåa färgen skär sig för mycket haha! Vill ha det mörkt, grönt, kamouflerat fint i skogen. Jag ska ta och hitta en Alice ryggsäck kidney belt för ett bra pris. Underligt att det inte finns någon bra svensk militärekvivalent.

W.

Jo, jag håller med om färgen... :)

Ett höftbälte från en 70L,K borde passa bra. Men då får du ju en ryggsäck till på halsen... :)

http://img.rodastjarnan.com/vaskor-och-ryggsackar-svensk-ryggsack-lk70-10178-c3.jpg

Mats
 
Nu spårar det ur om fickorna från stridsbältet kommer med i tanken för friluftsutrustning.

Hahaha! Tack för skrattet. :D Jo dom är ju riktigt rymliga för massor med prylar! Och billiga. T.ex ett förstahjälpen kit, små verktyg och eldfixargrejer, ja fantasin sätter gränser!! Man kan tillochmed ha mat i!

Jo, jag håller med om färgen... :)

Ett höftbälte från en 70L,K borde passa bra. Men då får du ju en ryggsäck till på halsen... :)

http://img.rodastjarnan.com/vaskor-och-ryggsackar-svensk-ryggsack-lk70-10178-c3.jpg

Mats

Jag köper något från eBay. Hittade för typ 140:- inkl frakt. Inga problem - tack!!

Förresten - jag undrar ingenting längre om ryggsäcken, har fått mina svar och vet vad jag vill åt, så tackar för alla fina svar.

W.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg