Svenska arméns 50L (Haglöfs) ryggsäck?

Hur ser du att de är i Cordura? Tack för länken - dessa såg fina ut. Blir nog att beställa just härifrån! Ska försöka få den goa mörkgröna färgen också. :)

W.

Tycker det finns en viss glans i tyget som påminner om mitt (gamla) exemplar av Cordura. Men ring först och fråga, vetja. Cordura är bra på våra våta breddgrader.

Mats

Tycker det finns en viss glans i tyget som påminner om mitt (gamla) exemplar av Cordura. Men ring först och fråga, vetja. Cordura är bra på våra våta breddgrader.

Mats

Ja precis, fint vattenavstötande och slitstarkt material. Grymt, tack!

Försöker även hitta 2 st fickor för att sy på sidorna som Mike har gjort (märks det att jag gillar hans idéer? :D) Vad heter dom svenska utefickorna? Borde finnas på överskott eller någon svensk hemsida. "Swedish webbing pouches" kallar han dem. Och även ett sånt midjebälte(tror jag det heter). Men dom verkar inte finnas så enkelt att hitta i Sverige, så jag får nog beställa hem från USA.

W.

Ja precis, fint vattenavstötande och slitstarkt material. Grymt, tack!

Försöker även hitta 2 st fickor för att sy på sidorna som Mike har gjort (märks det att jag gillar hans idéer? :D) Vad heter dom svenska utefickorna? Borde finnas på överskott eller någon svensk hemsida. "Swedish webbing pouches" kallar han dem. Och även ett sånt midjebälte(tror jag det heter). Men dom verkar inte finnas så enkelt att hitta i Sverige, så jag får nog beställa hem från USA.

W.

Du ska leta efter Stridsbälte 304 k:

http://www.surplusbuy.se/products/425-stridsbalte-304k-m90-komplett.aspx

Mats

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg