Super PET-flaska

Motorcykel

Skär man upp en PET flaska så kan man sätta den framför lyktan på MC:n, sparar många sköna hundralappar på uteblivna stenskott. Hårdtestade denna lösning på island och det funkar perfekt. Flaskan dämpar dock ljuset något så den som kör mycket nattetid kanske skall ta bort flaskan då.

//Uffe

Vattenraket

Man kan trä på flaskan tätt på en vattenslang, sätta på vattnet, och när trycket är uppe skaka så att den lossnar. Den till åtta ATÖ komprimerade luften i flaskan skjuter iväg den som en raket. Inte bra till något, men kul :)

Om man skär av botten, så är den utmärkt till att rensa takrännor på huset med. Inte kul men bra. Det kan man passa på att göra när man ändå är uppe på taket och hämtar ner vattenraketen. Förenar nytta med nöje.

/Hans

Datorn

Kanske inte en friluftstillämpning, men en tillklippt PET-flaska blir en ypperlig fläktadapter till processorkylflänsen.

brorsan har ett ordningssinne som e otäckt, han kan inte göra hamburgare hemma om köttet inte är symetriskt.. Skivor av PET-flaskor löser detta problemet!!

(sedan så fick jag en länk om en snuskig funktion men den slipper ni)

FJS90/91; sa:
brorsan har ett ordningssinne som e otäckt, han kan inte göra hamburgare hemma om köttet inte är symetriskt.. Skivor av PET-flaskor löser detta problemet!!

Tala om det, snälla!!

Kolsyreis + vatten

Man tar en lite PET-flaska, lägger i ett par kolsyreis pellets och en halv deciliter vatten. Man drar sedan åt korken och avlägsnar sig sedan.

Föga användingsbart men väldigt kul....

Guest

Gäst
Re: Kolsyreis + vatten

P.D; sa:
Man tar en lite PET-flaska, lägger i ett par kolsyreis pellets och en halv deciliter vatten. Man drar sedan åt korken och avlägsnar sig sedan.

Föga användingsbart men väldigt kul....

Man kan hälla litet flytande kväve i flaskan och skruva år korken. Det är viktigt att man lägger benen på ryggen och avlägsnar sig långt bort. Smällen blir värre än man tror. Korkdelen kan komma farande med en otrolig genomslagskraft. Varning utfärdas härmed.

Visp och livlinebehållare

Om du glömt visp och ska ha vispgrädde: häll i vispgrädden, skruva på korken, skaka eller kasta gris med flaskan. Skär flaskan mitt av på lämpligt ställe och du har 1-2 serveringkärl med vispad grädde.

Vid låndfärdsskridskoåkning kan man fästa en flaska (toppen avskuren) på ryggsäcken och ha livlinan i flaska. Gör några hål i botten så att röret inte blir vattenfyllt vid plurr. (Man kan även använda whiskeyrör till detta).

/Stina

Koka Vatten...

Fungerar utmärkt...
Vattnet kyler ner flaskan så den kan inte smälta...
Den bit där du har vatten iaf...

Skruva dock inte igen korken...
då har du byggt en bomb istället..

Det kan bli en bra smäll...

/Peter

Re: Visp och livlinebehållare

cykelstina; sa:
Vid låndfärdsskridskoåkning kan man fästa en flaska (toppen avskuren) på ryggsäcken och ha livlinan i flaska. Gör några hål i botten så att röret inte blir vattenfyllt vid plurr. (Man kan även använda whiskeyrör till detta).

/Stina

..eller så skär man av botten på flaskan (och låter bli att skruva i korken)... :)

FJS90/91; sa:

Tror jag vet vilken du menar, ballonger och tvättsvamp m.m. så har man byggt en egen liten leksak *S*

Finns en hemsida med ritningar och instruktioner hur man bygger en *ASG*

(Hittar tyvärr inte länken)

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg