Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Det kanske är en väldig tur att HON.......har kollen på ekonomin, he he.
Min fru och jag var och beställde nya fönster i veckan, och hon sa följande på den lokala bygghandeln: såna här fönster vill VI ha!
Vill vi, tänkte jag , men jag vågade inte säga något, LoL
Det blir säkert bra när jag satt in dem.
 
Hyfsat skick Kimmo! Synd att den ena slidan är lite skadad i tippen och den andra spräcklig. Du har dessutom polerat knivarna?

~Paul~

PS Jag antar att det är de två Wirkkala som nyligen ropades ut på Trattis?
 
re

Tjena Paul.
Avstod dem på trattis :) En bekant från linköping hade dessa o hade med sig dem idag. Har bara glansat upp bladena lite grann, inget mer :) Blev överasskad när han slet up en midre wirkkala från väskan också. Knivarna hade hans far köpt någon gång på 70 talet.
 
Idag hämtade jag ut min Wm1 på posten. Vilken liten machete!

Blev genast en av favoriterna. Den tillsammans med A1 eller F1 klarar nog vilken korvkiosk fight som helst!

(ironi)

Nu saknas det bara en F1 i powder coating och en S1 (blank) så är samlingen relativt komplett.
Ångrar nu att jag sålde min S1 jag hade förr ! :(


Alex
 
re

Undrar lite över den här Moran. Har pillat på den en del o kollat men vet inte riktigt hur gammal den kan vara. Hela kniven inklusive skaft är inte mer än ca 10 cm lång. Kanske Paul kan forska lite ?
mvh K. Lilja
mora.jpg
 
Undrar lite över den här Moran. Har pillat på den en del o kollat men vet inte riktigt hur gammal den kan vara. Hela kniven inklusive skaft är inte mer än ca 10 cm lång. Kanske Paul kan forska lite ?
mvh K. Lilja
Det är den berömda lillkniven. Den tillverkades fram till 70-talet i den här konfigurationen. Din har en speciell slida varför jag tror att det är en 50-60 tals modell. En del tillverkades faktiskt i laminatstål. Din är med största säkerhet i kolstål, motsvarande 1095.

Jag har letat efter ett finare ex i många år nu. Din ser mycket fin ut. Grattis!

~Paul~
 

Liknande trådar