Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Här en jag håller på och slutför. Men den är magnetisk! Kanske hänt förut men aldrig tänkt på det tidigare, metallurgins små mirakel
8469FC36-9D13-4CD0-B9C2-320CB22162D1.jpeg
 
  • Gilla
Reactions: MAW
Mycket fin!! Som sagt så älskar jag Kiritsuke 😁.

Metallurgi är inte det lättaste ämnet direkt 😏😃.
Vad är det för stål?
 
@henjon Jag lullar också på med mest jaktknivar och köksknisom gåvor :) Har faktiskt bara sålt 5 knivar hittills. Tycker det är så jobbig grej, att sälja & med folks förväntningar på leverans etc. Tror man ska sikta på ett läge där man gör det som faller en in, och att man säljer det när man känner för det. Vill ingen köpa så har man en fin gå-bort-present. Men då får det vara oxfilé och Lohmanders på menyn..
 
Kanongott!!

Testa slå en egen Bea 😉. Inte så svårt som många tror 😁.

Ja, det är knepigt det där med att sälja till kompisar och bekanta.
 
Jag har gjort många bearnaisesåser själv. Men nu så här efter många år så tycker jag Lohmanders är så god att jag inte tycker arbetsinsatsen är värd det längre :) Skumt och möjligen lite sjukt
 
@henjon Jag lullar också på med mest jaktknivar och köksknisom gåvor :) Har faktiskt bara sålt 5 knivar hittills. Tycker det är så jobbig grej, att sälja & med folks förväntningar på leverans etc. Tror man ska sikta på ett läge där man gör det som faller en in, och att man säljer det när man känner för det. Vill ingen köpa så har man en fin gå-bort-present. Men då får det vara oxfilé och Lohmanders på menyn..
Men va f-n! Jag har ju bett om att få köpa av dig, men blivit dissad! 😄 Jag förstår dock 100%, jag har avböjt alla propåer om köp, vill hålla detta till en ren hobby. Det går dock lite långt ibland, den jag la upp bild på senast är ett resultat av att en tjej ville köpa en kniv till sin hårt jobbande sambo. Jag gillar honom (och lånar hans underbara hund Bobbo ibland som springkompis) så jag gick med på att göra den men inte mot direkt betalning utan valfritt belopp till välgörenhet istället. Allt för att undvika stressen betald förväntan innebär…
 
  • Gilla
Reactions: MAW

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg