Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Javisst, borra hål är inte att underskatta :)
Visst kan man ha kolstål i kockknivar, men jag föredrar rostfritt av praktiska skäl.

Slipningen har blivit lite lättare sen jag fick upp denna förra veckan :)

Bilagor

• DSC_1340.jpg
    DSC_1340.jpg
    33.7 KB · Visningar: 311
Slipningen har blivit lite lättare sen jag fick upp denna förra veckan :)

Vad kan jag säga? Du lever livet, mannen! :) Ser grymt bra ut! Har du någon ventilationslösning eller tänkte du förlita dig på mask? Jag köpte ju en inte helt oäven halvmask men den känns ändå underdimensionerad. Det blir m y c k e t koldamm när man kör på ett tag

Har vanligt munskydd med ventil, ibland :) Ska skaffa halvmask som sagt.
Varvtalstyrning är suveränt. Framför allt när fasen börjar närma sig ryggen så är det fint att kunna sakta ner. Övade lite till precis, på flatslipning. 120 korn. Snart kanske man vågar sig på riktigt knivstål...

Bilagor

• DSC_1342.jpg
    DSC_1342.jpg
    33.5 KB · Visningar: 307
Men jag har spånsug också. På bilden ovan ser du att det sticker fram en del av en spåntratt nedanför slipen.

Senast ändrad:
Men jag har spånsug också. På bilden ovan ser du att det sticker fram en del av en spåntratt nedanför slipen.

Utrustningsmässigt börjar det närma sig fusk. Skämtar bara 😊
Du är redo att sätta igång, det ser jättebra ut. Har du lösning för att säkra att du inte går långt vid ”plunge line”? Frihand i all ära, men ett par metallbitar fastspända vid den bakre slipfasen för att markera ”no go zone” räddar mig allt som oftast

Tack, då litar jag på dig nu då och handlar lite stål helt enkelt.
Jo en liten "file guide" står på listan absolut!

Har vanligt munskydd med ventil, ibland :) Ska skaffa halvmask som sagt.
Varvtalstyrning är suveränt. Framför allt när fasen börjar närma sig ryggen så är det fint att kunna sakta ner. Övade lite till precis, på flatslipning. 120 korn. Snart kanske man vågar sig på riktigt knivstål...

För övrigt en mycket bra design för jakt du har fått till 👍

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg