Jag gillar dem alla bäst i sitt riktiga utförande. Blir för nära egg och vassa hörn annars för mig som ofta är halkig av blod och slem.
Bosse
Bosse
En kökskniv är det absolut inte på något sätt. Därtill är bladet för kort och för tjokt.Det är ju en kökskniv. Inget jag skulle tälja med.
Som sagt, allting handlar om kompromisser 😁. Om utförandet på eggslutet är korrekt utfört så blir det varken halkigt eller på något sätt obekvämt.Jag gillar dem alla bäst i sitt riktiga utförande. Blir för nära egg och vassa hörn annars för mig som ofta är halkig av blod och slem.
Bosse
Bara att beställa en custom. Blir 'ändå inte så dyrt. För 2-3-4000 får du en förnämlig kniv. Jag tycker att den finska kniven som henjon postade bild på ovan är en förträfflig kompromiss. Möjligen ska bladet vara planslipat istället. Be en knivsmed göra något liknande i ett bra rostfritt stål, med en kydexslida till. Den här killen är en konstnär och har stenkoll. Här ett par exempel på hans alster. Be honom göra något t ill dig. Ligger bra i pris också.
https://www.manchevknives.com/
Den där ser riktigt bra ut! Vem är tillverkaren?Ytterligare ett förslag på custom med bra attribut som skulle vara fullt funktionsduglig. Från USA.
Den där ser riktigt bra ut! Vem är tillverkaren?
~Paul~
OK, tack för svaret. Amerikanen tilltalar mig mer .Carson Riley Marquis heter han. Här är en annan fining, av en ryss Artem Sulima.
OK, tack för svaret. Amerikanen tilltalar mig mer .
~Paul~
2. Kul projekt! Vi hoppas förstås på fina bilder på din färdiga kniv . Håll oss gärna uppdaterade under hela processen.
~Paul~
Härligt! Inget fel på gammal ek!
Det var ju (ännu ett) rent experiment, så har haft ”lagom” ambitionsnivå på allt. Filen var helt extremt hård, slet rejält på bandet, men roligt att skapa något nytt av något gammalt. Den får tills vidare bli äldsta grabbens fiskekniv, tror jag. Jag ska också göra ett allra första försök på vikslida av lite läderdelar som ligger och skräpar. Lovar dock inga bilder på den, lär bli sjukt ful
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |