Trevligt!Ett av projekten jsg håller på med. Bahco allkniv, hand forged-made in sweden. Tror den kan bli en favorit i köket
Vi hoppas på att få se en del bilder på ditt projekt .
~Paul~
PS Bra stål i kniven!
Trevligt!Ett av projekten jsg håller på med. Bahco allkniv, hand forged-made in sweden. Tror den kan bli en favorit i köket
1. Japp. Samma här. Rambler i kombo med en större fällkniv eller en liten fastbladare ingår i min vardagslaggning.1. Kör själv med en Rambler
2. Tittade själv på den här för ett antal år sedan. Men just choilen fick mig att avstå. Sen är jag ju inte jätteförtjust i exponerad tånge. Men säkerligen en välgjord kniv. Vad fick dig att köpa just den?
Hehe, precis.Att den var gratis är ju en helt fullgod förklaring ☺️
Kör själv med en Rambler. Identisk men utan penna. Pincett istället.
Ja precis. Denna innehåller både pincett samt pennan. Sen följde det med en tandpetare också. Antar att man får välja själv.
Ett av projekten jsg håller på med. Bahco allkniv, hand forged-made in sweden. Tror den kan bli en favorit i köket
Kul, den har stor potential, har själv klurat på att göra om en liknande äldre allkniv. Alternativen är ju oändliga så blir nyfiken på lösningen!
Eftersom vi snackar köksknivar.
Heimo Roselli Santoku i det tyska Thyssen/Krupp W75-kolstål. Bladet är taperat och 175 mm långt. Greppet är i masur och stället i oljad björk.
Kniven ankom hyfsat vass men inte väldigt vass. En liten touch på strigeln resulterade i extremskärpa.
Också den här kniven är en gåva!
Tänkte inte göra om den utan slipa och polera upp den och olja handtaget. Ser ut som någon dragit en rasp över hela bladet.
1. Så sant. Som tur är så ingår inte den här kniven i min köksarsenal. Den vilar sig i form i vitrinskåpet .1. Dock skulle det inte bli mycket plats för matlagning över i köket om alla ens knivar hade eget ställ, det normala knivstället fyller sin funktion
2. På tal om kompakta lösningar så gjorde jag härom månaden en bryn/strigel-mash-up åt en vän.
3. Vet någon om ikeas billiga keramikbryne kan fungera för finbryningen?
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |