Precis så gör jag med .till companion. Man har ett i bältet, och hakar fast kniven när det är dags.
~Paul~
Precis så gör jag med .till companion. Man har ett i bältet, och hakar fast kniven när det är dags.
Den ser riktigt genomarbetad och robust ut. I alla fall enligt bilderna. Äger ingen Casström-dangler, tyvärr.Kör med Casströms D-ring till mina danglers.
Fredrik
Ja, slakt-/styckningsknivar härdas lite mjukare. Det kan handla om 2 grader.Någon som vet om det är någon skillnad i behandlingen av 12c27 i MoS/Frosts fritidsknivar typ Companion och deras slakt/styckknivar?
När vi ändå diskuterar styckningsknivar. Den här trimnings-/putsningskniven tillverkad av Frosts i Sandvik 12C27 har ett 210 mm långt blad (trots att bipacksedeln säger 203 mm) med en utpräglad uppsväng.
Bladet är jämnt tapperat hela vägen från greppet ända upp till spetsen (som är vass som en nål).
Handtaget är tillverkat i syntetgummi och formligen suger sig fast i handflatan. Det blir heller inte halt när det är vått eller slemmigt av diverse organiskt material. Det är hela 155 mm långt!!
Modellen heter Frosts CT8-E1.
1. Ja, det stämmer väl! Har några till sådana knivar med denna typ av grepp. De kan variera i tjocklek och längd.1. Fin kniv. Greppet ser ut att vara nästan identiskt med det på lammflåkniven.
2. Fingerplatser, ajabaja in i verkstaden ☺️
En mycket läcker kniv! Grattis, bra jobbat!Så här kan det gå när man gjort om greppet. Stannade på 400 korn. En omgång Kirjes oljevax på. Ska nog lägga på två till, mest för skyddets skull snarare än att jag tänker polera mer. Sen ska det sys en slida, dangler givetvis..
1. Det kan jag väl tänka mig .1. Bästa jag gjort faktiskt.
2. Skulle våga gissa att det inte finns fler custom Frosts Lammflåkniv LS5S-G1 där ute, men vem vet ☺️
3. Ska para den med en Outdoor Edge Zip Pro som är på väg hitåt.