Re: Re: PRYLTERAPI
Strykarräven; sa:
Malindo; sa:
ja, för att inte tänka för mycket över spilld mjölk, ägnar vi oss ât lite prylterapi..
pâ tal om Patagonia, vad sägs om den här; hard shell i klassisk anoraks-design: 180 gram.
Intressant. Vad kostar den?
Vid nármare undersökning av sakläget visar det sig att tokfransarna pà Patagonias huvudkvarter i USA beslutat att denna produkt ej ska säljas i Europe!
Alltsâ mâste man köpa den via mail-order frân Over There, och jackan i fràga (fö. stitchless) kostar dà 225 Amerikanska Dollars.
Nàväl, jag var som sagt pà undersökning i en Patagonia-affär och fick dà reda pà detta faktum. Butiksinnehavararen var dock naturligtvis inte sen med att börja plocka fram diverse alternativ, varvid köp-saven började bubbla i mitt innanmáte. Hár gällde det att hàlla huvudet kallt..
Först ut pà plan var en jäklans cool grej:
"Figure 4 Jacket"
En lätt, nätt och fr.a váldigt komprimerbar softshellare tack vare att den saknar sömmar. hmmm Och dessutom gjord för renäsansmän som jag:
Overhanging mixed routes, ridge traverses and finger cracks - all part of being a modern-day Renaissance Man (or Woman). Move freely with the breathability, stretch, articulated elbows and contoured fit of the Figure 4. It's also highly water-resistant and constructed with our stitch-free Composite Seam System™ (CSS) to improve wet-weather performance while adding softness and compressibility. Centaur Cuffs warm the backsides of wrists without bulk in front, and the softly lined collar closes with a stretch-woven neck gasket to seal out spindrift. With one chest and two hand pockets (all external and above harness-line), and a trim fit that still allows for underlayers.
Det började brusa kraftigt i min prylspanar-hatt
Hade redan spanat in en annan häftig pryl, men tánkte att sàdana grejer har de nog inte pà lager pâ mallis i mânaden maj, men se pà tusan: där var den
Micro Puff Pullover
Ett fantastikst látt och komprimerbart förstärkningsplagg.. och varmt.. jag tog tjuren vid hornen och satte pà mig denna dyrgrip, trots att termometern visade dryga 30ºC. varmt! men härligt.
160 Euro
ZZZPPPRRRRZZZRRRRPPPZZXXXZZ
[Ändrat av Malindo 2006-05-18 kl 23:29]