byggnader,, hehehe
Ha ha ha det var kul, anade direkt att jag skulle bli missförstådd.
Vi i den moderna världen har ju också använt skärande verktyg en gång i tiden, men sedan har
utvecklingen gått vidare till dit vi är nu ( det har varit en låååång väg) och det vi lärt oss av knivanvändning är att man hanterar den på ett visst sätt, för att minska skaderiskerna.
Nu är det så att jag tycker ibland att säkerhetstänkandet går lite för långt, men det är en annan sak.
Naturfolken ska man ha respekt för, det har du rätt i kontroll, men de har inte sådana kunskaper som vi har, vi har statistik på skador, vi vet att det är farligt att bo i rökiga hyddor med små barn som andas in den farliga röken från matelden tex.
Det finns ju av naturliga skäl ingen statistik från naturfolken på skador, förgiftningar tex.,
så vi vet ju nästan inget om hur mycket dom skadar sig på sina verktyg, eller hur ?
Man kan se att exempelvis från mindre utvecklade länders byggnadskultur, hus som rasar ihop, dåligt byggda, de har inga byggnormer , trafik som är livsfarlig att vistas i tex,
så naturfolken befinner sig på en nivå som där de är mycket sämre på säkerhetstänkande än vi.
Naturfolken har ju inte ens kommit till husbyggen, trafikvägsbyggande etc.
Jag vet att jag inbjuder till diskussion nu, men det är kul, så kör hårt !!!
jag tror inte jag vill gå in på byggnader, det är finns för mycket andledningar varför dom kan rassa,, heheheehe,,, en stor anledning kan vara pengar!!! och korupta ledare,,,
det finns nog folk som vet hur saker och ting ska byggas,, i U länder också,,,,
och det där med läger eldar skulle vara faliga,,,, ok,, men inte så faliga som många tror,,,!! men hur är det i stor städerna ,, tex olympiska spelen,, där dom var tvungna att stänga trafiken till stor del,, jag har bott i manila,,, jag var sjuk jämt,, hosta och snora,,,,
grejen är,,, vi vet i dag vad som fungerar,, så varför inte andvända oss ut av det då,,, yxa är bättre en en stor kniv,,, tälja i mot kropen fungerar super,,, så varför fjanta runt i skogen med något som inte fungerar att hugga med eller tällja med???? en stor kniv är en misslyckad kopromis,,
yxa och knie i ett!! stora knivar är bara bra om man ska hugga ner någon,,och ge en djup och bred sårkanal ,,, och det är något jag aldrig gör,,,!! hur många svenskar gör det i skogen,,??? inte för många hoppas jag,!!