rofe85; sa:Raskesven; sa:Hej allihop som liksom jag anser att vargen både har rättigheten att existera och att vargen behövs i vårt ekosystem. Jag tog just del av den senaste inventeringen av varg, och det är en sorglig läsning.
Nedanstående förteckning visar vad som har hänt med vargarna sedan 1996 till och med idag och är saxat från http://www.nordulv.org
[Ändrat av Raskesven 2003-03-16 kl 14:25]
Varför blir jag inte förvånad när jag läser att du bor i Stockholm?
Gillar inte att lapparna skjuter varg heller, men vad vet du hur det känns när de gör skada, har du många vargar i Sthlm?
Även om man bor i Stockholm har man väl rätt at ha en åsikt angående vårt ekosystem, eller ???
Vi människor tar allt mer och mer plats så det är klart att ibland korsar rovdjuren och människors revir varandra. En varg (och andra rovdjur för den delen) jagar sina bytesdjur och dom har nog svårt att veta om det "tillhör" ngn eller inte, så jag tycker nog att ansvaret ligger hos oss människor att visa betydligt större tolerans.
Blev rätt så upprörd när jag läste första inlägget i dena tråd, man har svårt att förstå att det finns människor som agerar så.
När jag skickat detta inlägg ska jag oxå gå med i rovdjursföreningen.
Mvh
Uffe