Sista (?) utbildningschansen för lasse
Ett exempel som du kanske kan förstå lasse: Om du berättar för någon utan kunskap om fiske att fisken leker, och får svaret att "var inte barnslig, tror du på fullaste allvar att fiskar kan leka och hoppa hage mm", hur reagerar du då? Den personen är inte insatt i terminologin så du försöker förklara, ge länkar, ber personen skaffa sig lite kunskap osv, men du får bara svar av typen jag just nämnde. Det är precis i den andan som du har besvarat mina och andras inlägg om vargen. Så lasse, istället för att kalla folk som har mer kunskap än du beträffande vargen för barnsliga, se till att du har på fötterna innan du ger dig in i debatter. Vem tror du annars uppfattas som barnslig?
Inte för att du har gjort dig förtjänt av det men du får en sista chans lasse. Med stationär varg menas att vargen uppehåller sig inom ett visst område där den helt enkelt bor. Det kan vara t.ex 3 X 4 mil eller 5 X 5 mil. Vargarna kan naturligtvis göra utflykter utanför reviret, men de revirmarkerar ett viss begränsat område. Laponia vargen rörde sig över stora områden i sitt sökande efter artfränder, men vistades mest runt Stora Sjöfallet. Hade Laponiavargen träffat en partner som den slagit sig ihop med och om de senare hade fått en unge, och om minst en av vargarna revirmarkerat, så hade vi definitionsmässigt haft en familjeflock som varit stationär. lasse, innan du börjar debattera ett visst ämne så besvära dig i alla fall med att sätta dig in i terminologin. Jag märker också att du inte besvärat dig med använda den länk till viltskadecentret som jag tidigare gav. En strävan efter kunskap verkar inte vara av intresse för dig.rofe85; sa:Freddan75; sa:rofe85; sa:Vargar är inte stationära, de rör på sig...efter tillgång på byte mm. tråden kan vara avslutad efter det.
Har du hort talas om revir eller?
[Ändrat av Freddan75 2003-04-23 kl 13:53]
var inte så barnslig, tror du på fullaste allvar att de är stationära? de sätter ju sändare på tex, laponia vargen och ser hur stora landyter de rör sig över, tack för mig.
Ett exempel som du kanske kan förstå lasse: Om du berättar för någon utan kunskap om fiske att fisken leker, och får svaret att "var inte barnslig, tror du på fullaste allvar att fiskar kan leka och hoppa hage mm", hur reagerar du då? Den personen är inte insatt i terminologin så du försöker förklara, ge länkar, ber personen skaffa sig lite kunskap osv, men du får bara svar av typen jag just nämnde. Det är precis i den andan som du har besvarat mina och andras inlägg om vargen. Så lasse, istället för att kalla folk som har mer kunskap än du beträffande vargen för barnsliga, se till att du har på fötterna innan du ger dig in i debatter. Vem tror du annars uppfattas som barnslig?