Re: Fick ni nåt svar
Jag skrev till SNF 2003-08-14. Mitt brev:
"Hej.
På nätet finns ett forum som heter "Utsidan". Där diskuteras bl.a. vargen. Nu kommer en person som kallar sig "Jerja" med en mängd påståenden om en i mitt tycke tvivelaktig verksamhet, som han påstår att SNF varit inblandad i. Han nämner Naturskyddsföreningen i Arjeplog och personer:
citat:
"Du kan fråga Anders Bjärvall och Robert Fransen om vargparet i Varjistrsk också när du liks håller på.
Skulle vara kul veta vart håret for.
Du kan även fråga Naturskyddsföreningen i Arjeplog och Arvidsjaur eftersom det troligen är där du får fram sanningen.
Du kan fråga Susann Backe på Länsstyrelsen i Norrbotten om mötena förekom.
Du kan nog få fram den mesta sanninge av Bert-Ove Lindström i Gemträsk. Eftersom han var med mig och spårade ibland samt också var på möten.
Sen kan du fråga dig efter alla svar, Vilka ljuger och vilka talar saning."
slut citat.
Kanske SNF bör kommentera "Jerja´s" påståenden?:
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=21375
Vänliga hälsningar Dan"
Jag skickade samma brev till olika adresser inom SNF 2003-08-15. Fick svar 2003-08-20.
Svaret från SNF:
"Hej, Detta verkar vara lösryckta påståenden. Vad handlar det egentligen
om? Att SNF Arjeplog skulle sysslat med skumma saker med varg?
Klas Hjelm
Klas Hjelm
Naturvårdschef
Svenska Naturskyddsföreningen
tel 08 702 65 16, fax 08 702 08 55
klas.hjelm@snf.se"
Hjelm verkar vara den som fått hand om mina brev. Han verkar inte veta ett skvatt, eller påstår sig inte veta ett skvatt. Jag skrev tillbaks och uppmanade SNF igen att kommentera tråden, men hörde inget mer.
Lycka till med vargspårningen Jerja, om den är för en god sak, dvs. för vargens skull. Men som jag förstått det har det i år inte alls varit lika gott om från öst vandrande varg in i norra Sverige, som under de senaste åren. Eller vad har dina spårningar gett?
Mvh Raskesven
Hej Jerja.Jerja; sa:Hallå
Staffan Danielsson
Dan Lindbeck
Fick ni nån ordning på min historia som ni inte trodde på som jag skrev här 2003-07-08 19:56.
Bara nyfiken om ni fortfarande tror jag jög.
Kan komma med en aldeles ny historia om hur du duktiga vi är med att få nytt blod från öst till vargstamen. Men det känns inte så meningsfullt om man inte blir trodd.
Jag är inte in här så ofta men om nån dag kanske.
Spårar vargar.:0)
Mvh/-Anders
Jag skrev till SNF 2003-08-14. Mitt brev:
"Hej.
På nätet finns ett forum som heter "Utsidan". Där diskuteras bl.a. vargen. Nu kommer en person som kallar sig "Jerja" med en mängd påståenden om en i mitt tycke tvivelaktig verksamhet, som han påstår att SNF varit inblandad i. Han nämner Naturskyddsföreningen i Arjeplog och personer:
citat:
"Du kan fråga Anders Bjärvall och Robert Fransen om vargparet i Varjistrsk också när du liks håller på.
Skulle vara kul veta vart håret for.
Du kan även fråga Naturskyddsföreningen i Arjeplog och Arvidsjaur eftersom det troligen är där du får fram sanningen.
Du kan fråga Susann Backe på Länsstyrelsen i Norrbotten om mötena förekom.
Du kan nog få fram den mesta sanninge av Bert-Ove Lindström i Gemträsk. Eftersom han var med mig och spårade ibland samt också var på möten.
Sen kan du fråga dig efter alla svar, Vilka ljuger och vilka talar saning."
slut citat.
Kanske SNF bör kommentera "Jerja´s" påståenden?:
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=21375
Vänliga hälsningar Dan"
Jag skickade samma brev till olika adresser inom SNF 2003-08-15. Fick svar 2003-08-20.
Svaret från SNF:
"Hej, Detta verkar vara lösryckta påståenden. Vad handlar det egentligen
om? Att SNF Arjeplog skulle sysslat med skumma saker med varg?
Klas Hjelm
Klas Hjelm
Naturvårdschef
Svenska Naturskyddsföreningen
tel 08 702 65 16, fax 08 702 08 55
klas.hjelm@snf.se"
Hjelm verkar vara den som fått hand om mina brev. Han verkar inte veta ett skvatt, eller påstår sig inte veta ett skvatt. Jag skrev tillbaks och uppmanade SNF igen att kommentera tråden, men hörde inget mer.
Lycka till med vargspårningen Jerja, om den är för en god sak, dvs. för vargens skull. Men som jag förstått det har det i år inte alls varit lika gott om från öst vandrande varg in i norra Sverige, som under de senaste åren. Eller vad har dina spårningar gett?
Mvh Raskesven