Har själv tänkt i de banorna, men det blev lite väl luddigt och känslomässigt, när jag försökt klä dem i ord, jag ville inte spä ut texten med sådant och gav upp i första vändan. Men nu levererar ju skogsfia och du riktigt vässade och koncisa formuleringar kring dessa aspekter, som jag absolut tycker ska med!(...) Så jag anser att en fjällstation måste ställa sig frågan: hur ska vi förmedla en gedigen och ansvarsfull fjällkultur så att stationen inte enbart blir ett aktivitetscenter med hotell & restaurang?
Joanna, om du kan lyckas fånga upp denna gemenskaps- och ansvarsaspekt och kortfattat få med det i skrivelsen så skulle jag bli glad. Inklusive uppgiften att föra detta arv vidare till nya generationer av fjällbesökare. Möjligen kan jag själv kasta ner en formulering men inte ikväll. Tankarna börjar sina...
Har själv flugit & farit lite till i helgen,anlänt precis nu mitt i natten så inget mer nu från mig heller. Naturligtvis tacksamt om du känner att du vill slipa färdigt på ett avsnitt att foga in, annars jobbar jag gärna vidare på detta i veckan som kommer.