Hårdanodiserad aluminium är också bra mot repor och lättare.
Svårt hur som helst att steka på Trangia blir ojämn värme i stekpannan. Jag tycker steka/bryna i en kastrull närmare lågan funkar bättre.
Thure
Håller med dig på detta. Pannan kommer alldeles för långt från flamman och värmen blir centrerad i mitten.
Jag gör såhär att jag har köpt trangia triangel. På den kör jag pannan och det blir ruskigt bra verkningsgrad då pannan kommer så nära flamman, även med spritbrännaren. Kör du med gasbrännaren i triangeln så kan du ha gasvredet så lågt ställt att det bara är nätt och jämnt att det brinner. Snålt mao.
Lätt att packa ner triangeln i köket också. Inget för UL nörden dock, men väl för den som gillar att kunna laga mat på två flammor samtidigt (koka och steka). När jag ska iväg och vikten inte spelar roll så här jag med mig detta och en extra brännare (en gas och en sprit). Lyxigt
Nåt som annars funkar bra är att ha den lilla pannan till det stora köket. Den kan då ställas på nedfällda kärlstöd och kommer mkt närmare. Blir också mkt bra effekt. Men det är trevligare att kunna använda den stora pannan (som det är tänkt).
Mvh