avslutad210712
Gäst
Har köpt ett omnifuel som jag funderade å att bygga in i ett trangia men efter lite funderingar tänkte jag strunta i det och köra med det tillsammans med primus vindskydd. Problemet är dock att jag gärna vill kunna steka ibland och då funderar jag på om det går med tanke på att stekpannan kommer att hamna väldigt nära lågan och jag har en känsla av att det kommer att bli hett mitt på men kanske lite kallt mot kanterna. Om det fungerar tänkte jag köpa en ny stekpanna.
Är det någon skillnad på trangias titan och duossal när det gäller hur det fungerar med att steka eller är båda lika bra eller dåliga för det måste väl vara skillnad mot gjutjärnspannan man använder hemma.
Är det någon skillnad på hur mycket det bränner fast.
Går det att steka utan fett.
Har redan trangias stekpannor med teflonbeläggning men är inte intresserad av den typen av beläggning varken hemma eller ute och definitivt inte i en stekpanna så det är inget alternativ oavsett hur lite det bränner fast.
Är det någon skillnad på trangias titan och duossal när det gäller hur det fungerar med att steka eller är båda lika bra eller dåliga för det måste väl vara skillnad mot gjutjärnspannan man använder hemma.
Är det någon skillnad på hur mycket det bränner fast.
Går det att steka utan fett.
Har redan trangias stekpannor med teflonbeläggning men är inte intresserad av den typen av beläggning varken hemma eller ute och definitivt inte i en stekpanna så det är inget alternativ oavsett hur lite det bränner fast.