• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

spotify

Personligen är jag f ö så gammal att jag ser en brist med Spotify i form av att jag inte har ett hifi-system som är ihopkopplat med mitt internet.

QUOTE]

Skaffa en Apple Airport Express, förutsatt att du har ett WLAN hemma.
Den har analog och digital utgâng till förstärkare.
Sedan gâr det att streama musik till stereon, även frân en PC. Det gâr ât nâgon lite programsnutt men inget krângligt tror jag. Pâ köpet kan du ansluta en USB-skrivare för trâdlös utskrift.

Edit: hittade lite mer info http://ohsohightech.se/streama-musik-till-hogtalare-och-datorer/

jag har en sladd från ljudutgången till AUX ingången på stereon, funkar kanon, spelar in spotify och you-tube musik så, bla.
Går o koppla även till MIC ingången på datorn, så sparar man där i stället.

Det ju knappast nån mening att skicka ut mp3-filer i ett Hi-Fi system, då är det vinyl eller möjligen CD som gäller :)

Jo det tycker jag nog.
Jag har olika kvalitetskrav beroende pâ o jag dammsuger eller diskar eller har satt mg tillrätta för o lyssna pâ musik.
Och det gâr att streama all musik, FLAC, Apple Lossless osv.
Snart kommer nog en högupplöst Spotify HD-lossless

mhmm.. hörru.. har du fixat tillbaka reklamen?

Reklamen kan bli intressant att ha sparad om nâgra âr.

Jag förbannar ännu min dumhet som sâlde min rullbandare med mänder av band fyllda med orginalinspelningar frân amerikanska radiostationer under hela 60-talet.
Man kan stâ ut med reklam mellan lâtarna när den handlar om den nya fantastiska Mustangen eller varför man ska âka Impala pâ söndagarna :)
Till och med tvättmedelsreklamen är OK när det är märken som inte ens finns längre.

Reklamen kan bli intressant att ha sparad om nâgra âr.

Jag förbannar ännu min dumhet som sâlde min rullbandare med mänder av band fyllda med orginalinspelningar frân amerikanska radiostationer under hela 60-talet.
Man kan stâ ut med reklam mellan lâtarna när den handlar om den nya fantastiska Mustangen eller varför man ska âka Impala pâ söndagarna :)
Till och med tvättmedelsreklamen är OK när det är märken som inte ens finns längre.
Gaaaaammelguuubbeeee!!!

jag har en sladd från ljudutgången till AUX ingången på stereon, funkar kanon, spelar in spotify och you-tube musik så, bla.
Går o koppla även till MIC ingången på datorn, så sparar man där i stället.

Om man nu inte har högtalare kopplade till datorn fungerar "Replay music" alldeles utmärkt för att "spela in" musiken. Reklamen lägger sig som en egen fil emellan låtarna, bara att radera.

Läs mera på. http://www.spotifyripping.com/?lang=se

Själv håller jag med en av de föregående, Att sitta med datorn i knät å "surfa" efter gamla godingar är stört kul!

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg