avslutad210712
Gäst
En hake verkar vara att det inte funkar.
Det funkar för mig men jag har ju bara varit med sedan mitt förra inlägg
En hake verkar vara att det inte funkar.
Jag fick reklam (för Spotify) efter typ 10 minuter.
Du börjar bli gammal, va?Knopflers senaste låg uppe nästan direkt.
Du börjar bli gammal, va?
Nä, mitt gratis-spotify har oxå sagt upp bekantskapen
Tut i luren har jag, obegränsat. Från 1,5 års-diskanten till... 7-årsdiskanten...Du får ta 9.99€ av din feta lön så du får lite tut i luren hemma.
I någon mån ligger det nåt i vad du säger Patric - men då det är ett faktum att tillgången på puckon inte tillhör jordens begränsade naturtillgångar, så fungerar inga sådana här idéer med mindre än att de antingen inte går att fuska med, eller att fusket är accepterbart i form av försumbart.
Om det skulle vara en fråga om god vilja från lyssnarna att lyssna på reklamen, så tror jag inte idéen blir särskilt gammal...
Personligen är jag f ö så gammal att jag ser en brist med Spotify i form av att jag inte har ett hifi-system som är ihopkopplat med mitt internet..
Sen tror jag ju att de flesta bör ha hört att många artister tycker att ersättningen från Spotify är erbarmligt låg. Med tanke på att ändå skivbolagen tjänar mer (troligen oskäligt) så kan jag dock tänka mig att lösningen har lite livskraft.
Utan att på nåt viss propagera för stöld och upphovsrättsbrottslighet, måste jag säga att det inte känns så farligt när nån skitrik popstjärna från Halmstad försöker få det att framstå som att han har svårt att försörja sig på sin musik.
Rent allmänt tycker jag inte att det är en självklarhet att musiker ska bli skitrika genom sitt arbete. Jag inser att få blir det, och att det även finns en liten del som blir skitrika inom de flesta yrkesgrupper. Men fördelningen av inkomstnivå bland alla proffsmusiker resp alla proffsrörmokare ser troligen rätt olika ut. (Just rörmokare verkar dock också vara så hotade som art att man får vara glad om man får fatt i en duglig sådan överhuvudtaget, oavsett arvodet, så de kanske inte var nån bra kontrollgrupp...)