Brune; sa:tassemark; sa:Får se hur man gör nu då; en föreslog sockrat svett, men jag förhåller mig tveksam.
Det här med dextropur; borde det inte gå att köpa glukos i lite större mängder, var skulle man göra det i så fall?
(Jag är inte ute efter några googlingstips, bara recept eller dylikt som folk har prövat och ställer sig bakom, det är lite av vitsen att skriva ett inlägg här.)
Visst är vatten gott, det dricker man vid varje paus längs vägen, men till lunch är det andra bullar som gäller.
Vad har du emot Google?
Med Google får man reda på att Dextropur är ett registrerat varumärke. Glukos är det som vi i dagligt tal kallar Druvsocker. Finns på ICA. 400g i en förpackning. Recept finns på förpackningen.
Vad mer kan man önska?
Per Brune
Jag ser det som så att blanda eget är ett alternativ, att köpa ett annat märke är ett annat. Vad jag vill med tråden är alltså:
1. Om du har gjort egen sportdryck med gott resultat, skriv ned ditt recept (om det inte står i tråden redan).
2. Om du har nåt tips på var man får tag på någon alternativ sportdrycki butik som du har rpovat med gott resultat, skriv det.