Sportdryck en bluff!?

... Det är dock svårt att få till samma fina färg som "Powerade"...

Och DET är knappast en nackdel, med tanke på alla suspekta färgämnen.

/Tommy
 
Re: Re: Re: Re: Risk för hyponatremi

haskell; sa:
Var säljer de sina "lösnummer" till "fel" personer på ett sådant sätt?...
...Var förekommer den marknadsföring jag (uppenbarligen?) inte sett? På olika gym?
Jag tycker inte om att träna inomhus så det skulle möjligtvis kunna förklara den biten...
Nä, delvis har du rätt. De drycker vi diskuterar är ju vätske-, kolhydrat- och elektrolytersättare som kanske hade sin glansperiod under åttitalet. Minns du inte reklamen för Isostar (har kvar en flaska!) och Pripps energy? Snacka om mycket skrik för lite ull.

Att sedan Maxim och andra vänder sig till seriösa idrottare håller jag med om, all heder åt dem. Som motpol har du t ex märket Powerade som säljs i sportbutiker (Intersport och Stadium bl a) och på gym, med flashiga färger och parfymsmak. Powerade körde ju en massa reklam för några år sedan.

Dagens motsvarighet till åttitalets sportdrycker måste ju vara de sk återhämtningsdryckerna. Med vår tids fixering vid proteinintag så säljs det ju ett antal återhämtningsdrycker sida vid sida med mjölken på Konsum. Reklam för dessa drycker finns på mjölkpaketen (Gainomax Recovery på Norrmejeriers paket). Vänder denna reklam sig ffa till de motionärer som behöver återhämtningsdrycker efter träning?

Mitt svar är nej.

Jag ser barn som dricker Gainomax efter hockeyträningen, och gymmande studenter som tror blint på dessa och liknande drycker.
Och jag ser att någon gör sig bra vinst på människors okunskap.
 
Liknande trådar

Liknande trådar