Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Spännande tid! Dela med er av årets alla upplevelser!
- Trådstartare lsjonsson
- Start datum
Ännu simmar svanar,gräsänder och sothönor i sjön här i Luleå
Vi bor drygt 200 m från Kalix älv och man hör där ifrån vilken aktivitet det är på fåglarna nu innan dom drar iväg. Likaså ute i Bondersbyn om man sitter inom höravstånd från älven el. något träsk som brukar samla rätt bra med fågel av olika slag.
Få se hur nästa sommar blir vad gäller väder och virus?...är man på benen så blir det mest sannolikhet en fjällvandring och även en helikoptertur till ett bra fiskevatten?....nåja det är långt dit så den som lever får se.
Ah, du hittade en plats mellan stenblocken som du kunde smälla upp tältet på.
Riktigt fint höstväder i Kalix med +12,9 i skuggan, sol och hård nv vind. Tvätten åkte ut idag, klippt gräsmattan för sista gången den här säsongen, Sidensvansarna lyser i sin frånvaro i Rönnen med massor av rönnbär, hittade även ett par mogna hallon i trädgården, plockat undan trädgårdsredskapen och fyllt på solrosfrön till småfåglarna för nu går vi mot vinter.
Lite rönnbär här nu och då sades det ju gammalt att rönnen bär inte två bördor så det skall då bli en mild vinter och mycket snö....om man skall tro på detta?
Lite rönnbär här nu och då sades det ju gammalt att rönnen bär inte två bördor så det skall då bli en mild vinter och mycket snö....om man skall tro på detta?
Ja, vi får verkligen se vad det blir av denna vinter som kommer.
Myten om rönnbär avslöjad https://www.skogsaktuellt.se/artikel/41581/myten-om-ronnbar-avslojad.html
Myten om rönnbär avslöjad https://www.skogsaktuellt.se/artikel/41581/myten-om-ronnbar-avslojad.html
Det kanske gäller idag men hur var det för 100 år sedan och längre tillbaka???
Det var tur att jag klippte grästäppan igår för idag regnar det!
Till ZEUS
Denna vinter önskar jag blir extremt kall med toppar på -30 40 grader och lite snö...det kan du väl fixa? Är less på dessa isiga vintrar utan jag vill ha en riktig vinter nu. Kan du inte det så är det dags för dig också och bli pensionär!
Denna vinter önskar jag blir extremt kall med toppar på -30 40 grader och lite snö...det kan du väl fixa? Är less på dessa isiga vintrar utan jag vill ha en riktig vinter nu. Kan du inte det så är det dags för dig också och bli pensionär!
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Dela bilder i ett webalbum | Fotomotiv | 2 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg