Spännande tid! Dela med er av årets alla upplevelser!

Jag såg en så himla fin liten snok igår när jag promenerade hem från sjön. Den var lång som en ny blyertspenna men smalare, helt svart förutom två stora gula fläckar i nacken. Tyvärr kunde jag inte fota den men jag måste bara få berätta, den var så vacker. Under de 25 år jag har bott här har jag aldrig tidigare sett en orm på min gård eller ens i byn. Ute på holmarna däremot...
 
Ingen aning hur mycket vitaminer som finns kvar, jag kokar marmelad för att jag gillar den. Men jag äter också råa rönnbär, havtorn, enbär och annat nyttigt. Du behöver inte vara orolig för sidensvansarna, de får nog så det räcker. Jag har massor av rönnar här och ett bra rönnbärsår plockar jag ändå bara en bråkdel av alla bär.

Ok! Jag trodde du hade lite hum om det men det hade du tydligen inte!
Ja visst får sidensvansarna tag på sin rönnbär.
Dom är så fina när dom kommer i stora flockar och sätter sig i rönnarna.:)
 
Jag såg en så himla fin liten snok igår när jag promenerade hem från sjön. Den var lång som en ny blyertspenna men smalare, helt svart förutom två stora gula fläckar i nacken. Tyvärr kunde jag inte fota den men jag måste bara få berätta, den var så vacker. Under de 25 år jag har bott här har jag aldrig tidigare sett en orm på min gård eller ens i byn. Ute på holmarna däremot...

Kul!:) Här uppe har vi inte snokar men däremot huggormar.
 
Ännu en kylig natt i Kalix men inte -grader men +1,4 o stjärnklart när jag vaknade idag på morgonen. Temp. steg till sköna +17,6 i skuggan. Brittsommarvärme eller ett fint höstväder? Gräsklipparen åkte fram och om det var årets sista klippning vet jag inte. Vi får se vad det blir för väder framöver.:cool:

20200902_120130.jpg

20200902_120140.jpg

20200902_120154.jpg

En lagom fläktande vind höll insekterna borta under klippningen. :)
 
Hösten närmar sig med stormsteg och även nästan på minus sidan vissa nätter i min stuga vid älven. Kommer snart stänga den för vintervila efter att jag jagat fågel färdigt där.
 

Bilagor

  • dimma.JPG
    dimma.JPG
    129.2 KB · Visningar: 96
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Dela bilder i ett webalbum Fotomotiv 2

Liknande trådar