Spännande designförslag

Nån som

försökt sidoförskjuta binding/skena?

Så länge detta inte går lätt att göra är jag skeptisk.

Fast min uppfattning är att det borde gå utmärkt att bygga den här skridskon med typ 6 eller 8 mm medialförskjutning som default i och med att det är en vänster och en högerskridsko.

Thure

De

skridskor jag sett som haft kolfiber och andra kompositmaterial i profilen har samtliga gått sönder vid lite tuffare isförhållanden. Har du kört på dessa skridskor Pekka?

Thure

Här är extrem lätta grillor 150-225g., med NIS-plattan 280g.
Ja, de var riktigt lätta, men det är väl vikt utan bindning? "Paino ilman" fick i alla fall Google översätt till "Vikt utan". De Rottefella bindningar som sitter på Lundhags EXA väger ca 200 g styck enligt viktangivelser på Lundhags hemsida (420 g i skillnad per par med och utan denna bindning).

Ja, de var riktigt lätta, men det är väl vikt utan bindning? "Paino ilman" fick i alla fall Google översätt till "Vikt utan". De Rottefella bindningar som sitter på Lundhags EXA väger ca 200 g styck enligt viktangivelser på Lundhags hemsida (420 g i skillnad per par med och utan denna bindning).

Ja det är utan bindningen, men själva skridskon är lätt.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg