Tack för tipsen!
Seobserver; Det var riktigt bra pris på Fjällmark sajka! Men det stör mig att många säckar är så långa... både jag och dottern är drygt 160 cm och det känns väldigt dumt då att ha en säck som är 220 cm... Annars kunde den nog ha passat dottern som är frusen.
Skulle helst vilja hitta säckar som är ca 190 cm.
Smux; nu har du fått svar på längden också
Jag har också råkat ut för att vakna med snö på tältet, i början av juni så det var inte oväntat, och jag är väl medveten om att vi kan få minusgrader och snö mitten av augusti. Den gången sov jag i min sommarsäck och frös som en hund hela natten, inte kul! Men den är tunn och gammal och passar bäst i en stuga. Vilket jag i o f s knappast skulle klara nu då jag helst sover utan täcke inne eftersom jag är så varm (kan bero på åldern).
Så därför borde jag klara mig med dunsäcken från Helsport, och Thermoliten ska med + att vi alltid sover i underställ.
Marmot Angelfire är säkert jättebra men alldeles för dyr. Och jag har inte tid att vänta in några erbjudanden tyvärr... Det börjar dra ihop sig.. börjar få lite panik.. har letat begagnade men inte hittat något passande.
Tack för tipset om Haglöfssäcken, hade inte noterat den korta dragkedjan.
Så ni tror inte att Helsporten räcker till då? Köper ni själva säckar med komforttemp på -5 grader?