Bränsleåtgång är svårt att jämföra. Beror så mycket på handhavande och yttre omständigheter. Exponerat i frisk vind spar kök som reactor mycket. Skulle inte förvåna mig om de mer än halverar åtgången jämfört mot toppmonterat med dåligt eller inget vindskydd.
Är det vindstilla försvinner fördelen nästan helt.
Något som jag speciellt uppskattar med windmaster är regulatorn. Pådraget hålls jämnt hela tiden. Inget justerande. Brännare med regulator arbetar också med lägre tryck. De är således tystare, tömmer gasflaskan bättre, samt fungerar i lägre temperatur.
Windmastern är också väldigt välbyggd. Det syns att den är påkostad, och sånt uppskattar jag =)
Angående kärlstödet.
Tidigare fick man med båda två i förpackningen. Nu får man köpa det lilla stödet separat. Triflex heter det. 160 kr, men ångrar inte att jag köpte det.
Enda egentliga nackdelen med windmaster, enligt mig, är att det är så högt.
Är det vindstilla försvinner fördelen nästan helt.
Något som jag speciellt uppskattar med windmaster är regulatorn. Pådraget hålls jämnt hela tiden. Inget justerande. Brännare med regulator arbetar också med lägre tryck. De är således tystare, tömmer gasflaskan bättre, samt fungerar i lägre temperatur.
Windmastern är också väldigt välbyggd. Det syns att den är påkostad, och sånt uppskattar jag =)
Angående kärlstödet.
Tidigare fick man med båda två i förpackningen. Nu får man köpa det lilla stödet separat. Triflex heter det. 160 kr, men ångrar inte att jag köpte det.
Enda egentliga nackdelen med windmaster, enligt mig, är att det är så högt.