Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det är i och för sig några år sedan, men jag fick tag i min metanol hos Racecar Hobby i Saltsjö-Boo som saluför bränsle till radiostyrda modeller (bilar båtar osv).
Om man smörjer in undersidan på grytan med ett tunnt lager såpa innan användning är sotet mycket lättare att tvätta bort efter. Fungerar för vanligt eldsot också.
Om man smörjer in undersidan på grytan med ett tunnt lager såpa innan användning är sotet mycket lättare att tvätta bort efter. Fungerar för vanligt eldsot också.
Du har helt rätt, men jag brukar ha på såpan strax innan användning med en liten svamp som jag har i en tät burk.
Då är sotet enkelt att tvätta eller torka av.
Du har helt rätt, men jag brukar ha på såpan strax innan användning med en liten svamp som jag har i en tät burk.
Då är sotet enkelt att tvätta eller torka av.
Jaha, då är det en annan sak, jag tänkte mer på scoutläger varianten, såpar i början av veckan sedan diskar man inte utsidan och så tvättar man bara av
På sökordet "Metanol" hittas 28 träffar utöver denna tråd. Det negativa med Metanol är att det är oerhört farligt, luktfritt och troligen smaklöst. Dessutom kan det vara svårt att få tag på. Kan vara ett tips att prata med tillverkaren...
På mina flaskor står det:
Masens Kem. Tekniska AB
0650-17536 (Hudiksvall)
har kört omnifuel på bensin 95 oktan, sotar som fan (är desutom massa giftiga ämnen i det som man inte vill ha i tältet) aspen miljöbensin funkar bättre. bäst är tekniskt ren bensin, det sotar inte alls.
har kört omnifuel på bensin 95 oktan, sotar som fan (är desutom massa giftiga ämnen i det som man inte vill ha i tältet) aspen miljöbensin funkar bättre. bäst är tekniskt ren bensin, det sotar inte alls.