Basköket är mitt Omnifuel ... bensin på höst, vinter och vår och antingen bensin eller gas sommartid ... beroende på aktivitet och humör. Gas är enkelt och smidigt sommartid, men alla dessa halvfulla behållare ... ! Med bensin kan jag bestämma hur mycket bränsle jag behöver ta med. Stadigt och relativt kompakt, flexibelt och har alltid varit tillförlitligt ... ett kök jag gillar rackarns bra (förutom den gamla AGA-spisen hemma men den väger i iofs bortåt tonnet .
Ett pocket-rocket med en liten trangiakastrull används vid kortvandringar eller långvandringar där vikten och utrymmet är av betydelse ... eller som ett lätt och kompakt extrakök vid paddling. Lätt och otroligt smidigt men det blir ofta ostadigt.
Trangiat med gasbrännare luftas numera inte så ofta ... annat än vid lite lyxigare paddlingar med en lite större grupp där jag vill ha möjlighet till mer vidlyftig matlagning. Bra och stadigt men tungt och skrymmande.
[Ändrat av tiddelipom 2006-09-04 kl 09:53]
Ett pocket-rocket med en liten trangiakastrull används vid kortvandringar eller långvandringar där vikten och utrymmet är av betydelse ... eller som ett lätt och kompakt extrakök vid paddling. Lätt och otroligt smidigt men det blir ofta ostadigt.
Trangiat med gasbrännare luftas numera inte så ofta ... annat än vid lite lyxigare paddlingar med en lite större grupp där jag vill ha möjlighet till mer vidlyftig matlagning. Bra och stadigt men tungt och skrymmande.
[Ändrat av tiddelipom 2006-09-04 kl 09:53]