Söker tips på rutt nära Helags

I nästa vecka bär det av. Jag är lite orolig över hur det blir att ta sig över vattendragen mellan fyra och sex (siffrorna anger inte etapper egentligen, utan är markörer för att få appen att välja rätt väg). Jag vet inte hur strömt och djupt det är, och vill inte låta familjen göra vad som känns obehagliga. I så fall går vi hellre via Krustjärnen, direkt mellan tre och sex, och tar en mer använd led till Helags. Men jag hör gärna med någon som gått Vålådalen och norr om Ljungsjöarna. Nån som vet?
Jag gick Sylarna - Gåsån - Holkendurrie - Ljungan förra året. Jag behövde bara vada vid Gåsåns rastskydd och vid Ljungan. Vid Gåsån hörde jag om några som haft problem, men med ett omsorgsfullt utvalt vadställe borde det gå fint. Vattendragen mellan Gåsån och Ljungan var helt oproblematiska, såvitt jag minns. Vet inte om det hjälper. Lycka till och ha en trevlig tur!

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg