rolfs; sa:
så försvaret byter snart ut sina närstridsvapen mot pilbågar....?
[/QUOTE]
Ditt inlägg är ju så dumt att man inte bemödar sig svara på det seriöst! Försök igen är du snäll
rolfs; sa:
_Erik_; sa:Resultatet är att pilen skär sönder under sin bana genom djuret. I dom flesta fall märker inte djuret överhuvudtaget att det blivit påskjutet utan blir medvetslöst och faller ihop och dör.
_Erik_; sa:rolfs; sa:
så försvaret byter snart ut sina närstridsvapen mot pilbågar....?
jonken; sa:Tänk vilken jaktupplevelse !
Filmen visade kanske inte riktigt det jag tänker på när jag tänker bågjakt. Men tänk om du är så mycket jägare att du kan smyga innom 20 meter, få fritt skottfält och lyckas spänna och släppa utan att bytet märker det så måste det vara total jaktupplevelse....
rolfs; sa:Jag tror att anledningen till att en del är ute i skogen och leker med vapen beror på att evulotionen har nått olika långt hos olika människor.
97% av befolkningen i Sverige jagar inte.
Så det finns hopp om en bättre fredligare värld.
Nämde jag något om djurhållning?....Nordesjö; sa:rolfs; sa:Jag tror att anledningen till att en del är ute i skogen och leker med vapen beror på att evulotionen har nått olika långt hos olika människor.
97% av befolkningen i Sverige jagar inte.
Så det finns hopp om en bättre fredligare värld.
97 % av befolkningen i Sverige är helt nöjda med att djur plågas ett helt liv och sedan slaktas på löpande band för att bli kattmat. Är det det som du kallar evolution? Fredligare värld, mitt arsle.
Om du på fullaste allvar tycker att det är mer civilicerat att odla kycklingar, grisar och kor på det sätt vi gör så vill jag nog tusen gånger hellre vara en grottmänniska.
Till och med pilbågsjakt är ju mer civilicerat än "modern" djurhållning.
rolfs; sa:Nämde jag något om djurhållning?....
jonken; sa:Man skulle hinna njuta mer av skottet från bågen än från bøssan.
[Ändrat av jonken 2004-11-12 kl 13:07]
fson; sa:Inget märkligt alls i att Jonken vill njuta maximalt av sin jakt. All jakt är nöjjesjakt!
Nordesjö; sa:97 % av befolkningen i Sverige är helt nöjda med att djur plågas ett helt liv och sedan slaktas på löpande band för att bli kattmat. Är det det som du kallar evolution? Fredligare värld, mitt arsle.
Till och med pilbågsjakt är ju mer civilicerat än "modern" djurhållning.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Nybörjare vill komma ut. inget skott/köttanspråk. (Borås/GBG) | Jakt | 1 |