-
Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Snygg vs vacker
- Trådstartare Jahaså
- Start datum
vacker, är man snygg så är det ett övergående faktum, vacker är man i många år, med vacker menas även utstrålningen,karisman, ögonen.....mmmm va vackert, jag kan sitta o titta på dig i smyg i timmar, o jag är så glad att jag har dig min älskling, du är verkligen vacker, dina ögon är rådjurens oskyldiga mörka skönhet, dtt leeende ger mig värme i hjärtat så det slår flera extraslag....
när du uppenbarar dig så tystnar alla.....
Att va snygg är när man kladdat ner fejat med spackel för ojämnheterna, färgat håret, vitat tänderna och klätt sig enligt det senaste, och är på väg ut till krogen...gärna smal ska man vara, feta personer ses som misslyckade individer, även intellektuellt...inte snyggt alltså !
Snygg är man en kortare tid, ofta bara några timmar...dagen efter är den snygge inte snygg längre, en kille anses vara snygg, inte vacker, vackra är endast kvinnor, inte män, eller ?
Det sista om snygg är inte vad jag anser, utan vad som jag fattat de flesta tycker....
när du uppenbarar dig så tystnar alla.....
Att va snygg är när man kladdat ner fejat med spackel för ojämnheterna, färgat håret, vitat tänderna och klätt sig enligt det senaste, och är på väg ut till krogen...gärna smal ska man vara, feta personer ses som misslyckade individer, även intellektuellt...inte snyggt alltså !
Snygg är man en kortare tid, ofta bara några timmar...dagen efter är den snygge inte snygg längre, en kille anses vara snygg, inte vacker, vackra är endast kvinnor, inte män, eller ?
Det sista om snygg är inte vad jag anser, utan vad som jag fattat de flesta tycker....
För mig spelar det noll roll. Båda orden är väldigt trevliga komplimanger att få! Jag håller inte med Peter om att snygg skulle vara något negativt. Jag förutsätter att om någon säger att jag är snygg så menar denne att jag ser bra ut, punkt.
För övrigt var det mycket killar här i tjejforumet måste jag säga. Och Harald, du kanske skulle läsa på vad som menas med troll på ett forum. Det brukar vara benämningen på någon som startar trådar/skriver inlägg för att provocera, och jag kan verkligen inte se på vilket sätt TS provocerar med sin poll.
För övrigt var det mycket killar här i tjejforumet måste jag säga. Och Harald, du kanske skulle läsa på vad som menas med troll på ett forum. Det brukar vara benämningen på någon som startar trådar/skriver inlägg för att provocera, och jag kan verkligen inte se på vilket sätt TS provocerar med sin poll.
hmm...
Ganska intressant det faktum att tjejforumet som bara är till för kvinnor, där är det flest män som skriver nästan. Ni verkar i alla fall kolla in det lite då och då....
Inget ont i det...
Inte så konstigt. Klickar man på "Nya inlägg" så får man en lista på alla trådar som har fått nya inlägg sedan man senast var inne. Trådar i tjejforumet är också med på den listan.
Harald, jag förstår fortfarande inte varför TS poll är så provocerande. Uppenbarligen tolkar vi TS väldigt olika, för du ser en sexistisk provocerande fråga och jag ser ett försök att lära sig mer om det motsatta könet. Jag har väldigt svårt att se hur du kan läsa in det du gör. Jag jobbar i en bransch där majoriteten är äldre män. Jag har pluggat i 5 år på teknisk högskola med majoriteten manliga klasskompisar. Jag har sett och hört väldigt mycket könsdiskriminerande och sexistiskt och jag är verkligen inte sen att reagera på orättvisor. Men här ser jag faktiskt ingen anledning att reagera. Lustig frågeställning, ja visst, men inte det minsta provocerande i mina ögon.
Däremot provoceras jag av hur man blir behandlad som ny medlem på Utsidan. Jag är själv relativt ny och jag upplever inte att man blir speciellt varmt välkomnad hit. Man ska alltid hävda sig, bräcka varandra med sina kunskaper och erfarenheter, och är man nybörjare så är man inte värd ett jota. Någon enstaka var väl hjälpsam mot mig i början, men det visade sig snart att det bara handlade om töntiga raggningsförsök...
Däremot provoceras jag av hur man blir behandlad som ny medlem på Utsidan. Jag är själv relativt ny och jag upplever inte att man blir speciellt varmt välkomnad hit. Man ska alltid hävda sig, bräcka varandra med sina kunskaper och erfarenheter, och är man nybörjare så är man inte värd ett jota. Någon enstaka var väl hjälpsam mot mig i början, men det visade sig snart att det bara handlade om töntiga raggningsförsök...
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg