Vad tycker ni kvinnor är bäst att bli kallad? Snygg eller vacker?
Edit: Skriv gärna en anledning!
Generellt vill tjejer bli kallade snygga.
Anledning : Blir de kallade vacker så är de inte snygga, en vacker kvinna är inte perfekt i alla detaljer enligt alla ideal som reglerar denna fråga.
Anledningen vill jag här nedan utveckla i det av forumet begränsade utrymmet, men jag ska göra ett försök...
Tjejer vill vara vackra när de märker att "marknaden" inte ger respons längre på deras "bete" , det "bete" de med jämna mellanrum (dagligen) lägger ut inte får napp. Det hjälper inte längre med hårförlängning, blondering, svindyra sminkattriljaljer, tandblekningar, solariebesök, inköp av "fortplantningsattraherande kladsel", hårdträning på gymet o ständiga kostomläggningar.
Hon har nu insett att det dagliga rutinerade sminkandet och ofta närmast paranoida kollandet efter negativa förändringar i ansiktet (rynkor,blemmor etc.) innan utgång från hemmet, inte ger den eftersökta effekten på omgivningen.
Hon har även kommit på sig med att numera inte titta på spegelbilden av sig själv i affärsfönsterns panoramarutor där hon passerar i sin jakt på den söta lilla toppen till festen på lördag...
Då inser tjejen att hon kommit till dags ände, hennes dotter har fått alla mäns blickar, hon inte en enda, det är bara att fejsa sanningen och hoppas att omgivningens hannar åtminstonde tycker de är vackra, vilket får anses vara ett bra alternativ vid övergivandet av "snyggperioden" i livet, än att vara oattraktiv, tjejen har nu blivit en "mogen kvinna", och de ska vara vackra, inte snygga, det ses som 40 årskrisbeteende.
Så en viss åldersrelevans har de av dig begränsade till två utseendenamnen, snygg vs vacker.
Nu kanske jag blottat mina sjuka fördomar för alla härmed, men det bjuder jag på.
Det här är min reflektion, frågeställarens fråga är som Patrik skriver ointressant, som den ställs, sådana frågeställningar underblåser, cementerar det som många kvinnor vill slippa, men ändå kämpar för livet med dagligen för att upprätthålla märkligt nog...