Visst känns det ovant och man undrar vad tusan som hänt först: terrorister som sprängt layouten i bitar, nätmaskar som börjat gnaga i databasstrukturen etc, men så faller poletten ned om den tidigare utannonserade förändringen av utseendet på förstasidan.
Några reflektioner:
Jag gillade den gamla, stora loggan i toppen och den likaledes stora svartvita (skiftande) naturbilden under. Visst tog det en massa plats, men det var snyggare med poitionerna över - under än sida vid sida tycker jag. En struntsak som handlar om tycke och smak egentligen, men nog var det mycket snyggare som det såg ut tidigare. Om det ska vara sida vid sida borde ni nog tighta ihop de nu vita marginalerna över och under loggan & den sv.vita bilden i alla fall. Men jag förstår om det blir svårt att se menylisten (grå) liksom reklambannern från Outside då. Hitt pau nåt!
Sen har ju forumets utrymme på "framsidan" layoutmässigt nedprioriterats till förmån för "Aktuellt" också. Här är jag inte helt säker på att det är rätt. Om jag inte misstar mig så är forumet Utsidans "huvudattraktion" (???) varför dess position på förstasidan också borde återspegla det. Men jag kan ju ha fel. Dessutom känns det väldigt braskigt med de stora mångfärgade bilderna etc i den uppmärksamhetsmässigt framträdande vänsterspalten.
Att Prylmarknaden har prioriterats upp att synas på förstasidan tycker jag däremot är bra. Att ett medlemsfoto på en hund (!) nu ligger mitt på sidan känns dock galet. Ut med den i nåt av hörnen.
Generellt tycker jag att det har blivit för spretande med fler och mer framträdande färger (i rubrikerna för varje avdelning etc). Jag tycker att färgerna stjäl för mycket av intresset / uppmärksamheten.
Men vad tusan, man vänjer sig. Int är det hela världen.
Dock: DET VAR BÄTTRE FÖRR!
/ G