Bättre förr.
clindh; sa:
[...] så tar vi till oss kritiken ang förstasidan [...]
Hej Christer,
har inte läst
alla andra inlägg i denna tråd och kommer nu med lite kritik angående den nya förstasidan.
För att börja med något bra:
Bra är att menyerna kan öppnas snabbare nu än förr.
Mycket synd är dock att Utsidan numera tillhör de (ytterst fåtaliga) sidor som orsakar problem med scroll-listen på huvudfönstrets högra sida. Scroll-listen försvinner, den finns inte längre, puts väck. Det är bara med lite tricks man får tillbaka den, man måste förminska fönstret och sedan återförstora...och sedan kommer scroll-listen tillbaka, om än med märkliga positioner, dvs plötsligen befinner man sig någonstans i fönstrets nedersta tredjedel.
Det jobbiga är att detta fortsätter även om man lämnar utsidan och surfar på andra sidor, vilket tyder på ett lite speciellt plugin eller script eller någonting som ni använder på den nya sidan. Gör ni?
Det gäller verkligen bara ytterst få sidor på nätet (1-3 %), och nu är Utsidan också med i denna tvivelaktiga "klubb".
Jag använder KDE Konqueror som browser.
En sak till:
Jag tycker forumlistan på förstasidan borde vara längre, däremot behöver Inloggad-som-fönstret inte alls vara så stor som det är nu. På det viset skulle man få plats för en längre forumlista.
Bortsett från menyernas längre laddningstid var förstasidan klart bättre före förändringen.
Tycker jag.
Vad tycker du om mina synpunkter, speciellt om den mystiskt döende scroll-listen?
Med vänliga besserwisser-hälsningar,
/Georg