Snygg digital utetermometer?

Du har ju visat samma tendens, eller hur? :)

Det är ju därför jag har så lätt att ställa diagnosen. ;)
Men ju mer man lär sig om språk desto mer befängt är det att tro att det finns dogmatiska språklagar som man måste följa bara för att ens mellanstadielärare har sagt det eller för att "det alltid har varit så".
Språk är som en kniv: ett oersättligt verktyg som bör hållas vasst och hanteras med förstånd. Men om man vet vad man gör får man visst tälja mot sig och till och med kasta kniven mot närmaste tall.
Men det betyder ju inte att man ska låta bli att ingripa när någon viftar med en kniv framför ögonen på folk.

Senast ändrad:
Jag väcker tråden och för tillbaka den på spåret: den snygga termometern jag hittade på Ikea finns nu på Clas Ohlson (på Ikea har jag aldrig sett den mer). Jag är fortfarande nöjd med min.

Trådkapning? (förlåt)

Jag söker en "Fjäderlätt-termometer" med min/max och minne så man kan se vad temperaturen varit i tältet under natten, gärna "nyckelring" stor, någon som sett en sådan?

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg